نامه سفیر ایران به دبیرکل سازمان ملل: احتمال دارد حمله سایبری به آلبانی توسط منافقین طراحی شده باشد تا آن را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

نامه سفیر ایران به دبیرکل سازمان ملل: احتمال دارد حمله سایبری به آلبانی توسط منافقین طراحی شده باشد تا آن را به جمهوری اسلامی نسبت دهند.

روز جدید امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به دبیرکل این سازمان، اتهامات اخیر دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اساس خواند و تاکید کرد. : کشور من به دروغ به یک حمله سایبری متهم شد. وی امکان طراحی عملیات و حملات سایبری و فعالیت های خرابکارانه منافقین را برای انتساب این اقدامات خرابکارانه به ایران عنوان کرد.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به دبیرکل این سازمان، اتهامات اخیر دولت آلبانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اساس خواند و تاکید کرد. : کشور من به دروغ به یک حمله سایبری متهم شد.

نماینده دائم کشورمان در این نامه که نسخه ای از آن برای رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال شده است، می افزاید: جمهوری اسلامی ایران هرگونه انتساب حمله سایبری ادعایی به زیرساخت های آلبانی را قاطعانه رد و محکوم می کند. در نتیجه اتهامات علیه ایران کاملاً بی اساس بوده و رد می شود.

ایروانی همچنین تصریح کرد: این گونه ادعاهای کذب و غیرواقعی تنها با جعل و پیش فرض هایی که برای اهداف سیاسی صورت می گیرد، مطرح می شود. همچنین با توجه به ماهیت و ویژگی های فنی فضای سایبری، ایران نسبت به طراحی و اجرای طیف وسیعی از سناریوهای حملات سایبری با استفاده از شواهد نادرست و ساختگی برای نسبت دادن این حملات به دولت ها هشدار می دهد.

در نامه نماینده دائم ایران اشاره شده است که جمهوری اسلامی ایران بر موضع قاطع خود تاکید می کند که فضای سایبری و فناوری های مرتبط فقط باید برای اهداف صلح آمیز استفاده شود و دولت ها باید مسئولانه و با رعایت کامل قوانین بین المللی لازم الاجرا برای اقدام همکاری کنند. ایران این رویکرد را در فضای سایبری بین‌المللی حفظ می‌کند که مبتنی بر رفتار هنجاری و مسئولانه دولت در زمان صلح است.

سفیر کشورمان در این نامه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز هدف اصلی و قربانی اصلی حملات سایبری زیرساختی بوده که ارائه خدمات عمومی و دولتی را مختل کرده است. حملات استاکس نت و دوکو به تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران و همچنین حملات اخیر به زیرساخت های صنعتی مانند صنایع فولاد و پتروشیمی نمونه هایی از این حملات سایبری هستند. همچنین رژیم صهیونیستی بارها به دخالت خود در این حملات جنایتکارانه اعتراف کرده است که مورد حمایت بی دریغ آمریکا قرار گرفته است.

سفیر و نماینده دائم ایران در این نامه به احتمال طراحی عملیات و حملات سایبری و فعالیت های خرابکارانه گروهک تروریستی منافقین به منظور نسبت دادن این اقدامات خرابکارانه به ایران اشاره کرده و گفته است که این سازمان تروریستی مورد حمایت رژیم اسرائیل قادر است. برای برنامه ریزی و اجرای حملات از خاک آلبانی به زیرساخت های کشورهای دیگر حمله می کند و این گروه تروریستی تاکنون چندین حمله سایبری تروریستی علیه زیرساخت های ایران با کمک و حمایت برخی کشورها انجام داده است.

نماینده دائم ایران همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز و ناموجه که تحت عنوان ادعاهای بی اساس انجام می شود، حق ذاتی خود را برای پاسخگویی مطابق با قوانین بین المللی و منشور ملل متحد حفظ می کند. به هر گونه تهدید، حمله یا اقدام غیرقانونی که منافع، زیرساخت های حیاتی و عمرانی آن را هدف قرار دهد، در صورت اقتضا و در صورت لزوم.

سفیر و نماینده دائم ایران در پایان این نامه، حمله پلیس آلبانی به ساختمان‌های دیپلماتیک ایران را نقض آشکار تعهدات بین‌المللی آلبانی دانسته و تاکید می‌کند که پلیس آلبانی در سال گذشته وارد نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران شده است. تیرانا با توسل به زور و بدون رضایت ایران. چنین تجاوزی نقض آشکار حقوق بین الملل به ویژه اصل مصونیت خدمات دیپلماتیک و کنسولی و همچنین تعهدات کشورها بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 و کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی 1963 است که همه آنها را نقض می کند. طرفین ملزم به رعایت و اتخاذ تدابیر مناسب برای محافظت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی در برابر هرگونه حمله یا آسیب و جلوگیری از آسیب به آن مکان‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید