منافقین بر اساس توافق آمریکا و اسرائیل در آلبانی مستقر شدند


ساعت: 22:43
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909603

یک نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران اعتراف کرد که گروه تروریستی منافکین بر اساس توافق واشنگتن و تل آویو در آلبانی مستقر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از برخی تحلیلگران اعتراف کرد که گروه تروریستی منافکین بر اساس توافق واشنگتن و تل آویو در آلبانی مستقر شده است.

مجله فارین پالیسی در گزارشی علت تصمیم آلبانی برای مداخله در مناقشات ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا را توضیح می دهد.

فارین پالیسی به گرم شدن روابط آلبانی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: «ادی راما»، نخست وزیر آلبانی اواخر ماه گذشته سفری سه روزه مهم به اسرائیل داشت و در آنجا با یایر لاپید، نخست وزیر وقت اسرائیل دیدار کرد.

این سفر پس از آن انجام شد که آلبانی ایران را به انجام چندین حمله سایبری در ماه های ژوئیه و سپتامبر متهم کرد. آلبانی در آن زمان مدعی شد که تحقیقاتش با هماهنگی آمریکایی ها نشان می دهد که این حملات سایبری توسط دولت ایران انجام شده و بر اساس این ادعاها دیپلمات های ایرانی را اخراج کرده است.

این اقدام آلبانی باعث تحسین صهیونیست ها در فلسطین اشغالی شد. یایر لاپید در آن زمان گفت: «اسرائیل در هر تلاشی علیه ایران کمک خواهد کرد». ما معتقدیم که این در راستای منافع ملی و مسئولیت تاریخی ماست.

واشنگتن همچنین از اقدام تیرانا برای قطع روابط با تهران حمایت کرد و وزارت اطلاعات ایران را به دلیل نقش ادعایی آن در حملات سایبری تحریم کرد. ایران تمامی این ادعاها را رد کرد و تصریح کرد که آلبانی به کمپین ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل پیوسته است.

مجله فارین پالیسی در ادامه به تنش میان ایران و آلبانی پرداخت و نوشت که این دو کشور از سال ها پیش که «مجاهدین خلق» (منافقین) در تیرانا مستقر شدند، با یکدیگر درگیر هستند. گروهک منافقین از سال 2013 در آلبانی مستقر شده است.

فارین پالیسی پس از تشریح اجمالی تاریخچه تشکیل گروهک منافقین نوشت که این گروه در سال 2003 از لیست سازمان های تروریستی آمریکا خارج شد.این رسانه نوشت که در آن زمان دولت آمریکا قصد استفاده از این گروهک را داشت. برای سرنگونی نهایی حکومت ایران

در این مقاله آمده است: «ایالات متحده سازمان مجاهدین خلق (مجاهدین خلق) را پس از حمله به عراق در سال 2003 از فهرست سازمان‌های تروریستی خود خارج کرد و در آن زمان قصد داشت از مجاهدین خلق برای سرنگونی دولت ایران استفاده کند (طرحی که جان بولتون در آن اعتراف کرد. 2018.) اما چنین طرحی هرگز محقق نشد. واژگون شدن [صدام] حسین و هرج و مرج متعاقب آن در عراق باعث شد که این گروه به پناهگاه جدیدی نیاز داشته باشد و ایالات متحده از آلبانی خواست تا اعضای مجاهدین خلق را پناه دهد.

در حال حاضر، برآوردها حاکی از آن است که 3000 نفر از اعضای این گروه در یک محوطه تحت حفاظت شدید در کمپ اشرف 3 زندگی می کنند.

گروهک تروریستی منافقین از سال 2013 با حضور سیاستمداران محافظه کار آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در آلبانی رویدادها و جلساتی برگزار کرده است.

فارین پالیسی نوشت: «حتی امروز، بسیاری از جمهوری خواهان و دستیاران کنگره، مجاهدین خلق را صدای مهمی می دانند که خواستار تغییر رژیم در ایران است.

بر اساس گزارش فارین پالیسی، رسانه های آلبانیایی نیز گزارش هایی از تماس های سفارت اسرائیل در تیرانا با نمایندگان مجاهدین خلق در هفته های اخیر منتشر کرده اند. چندی پیش سفیر رژیم صهیونیستی در تیرانا در مهرماه با مریم رجوی سرکرده این گروه تروریستی دیدار کرد.

با این حال، جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول حضور اعضای مجاهدین خلق در آلبانی می داند. ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اخیرا از آمریکا به دلیل وادار کردن دولت آلبانی به پذیرش اعضای این گروه انتقاد کرد.

به گزارش فارین پالیسی، این سوال این سوال را مطرح می کند که چرا آلبانی با کمال میل درگیر یکی از بحث برانگیزترین درگیری های ژئوپلیتیکی بین آمریکا، اسرائیل و ایران شده و آماده میزبانی از این گروه جنجالی است؟

این نشریه آمریکایی در پاسخ به این سوال نوشت: تعدادی از تحلیلگران آلبانیایی به من گفتند که این ایده (تفکر حضور منافقین در تیرانا) ابتکار آلبانی نبوده، بلکه توافقی بین اسرائیل و آمریکا بوده است. ” و آلبانی که مشتاق است دیدگاه های غربی خود نشان دهد که با این توافق همراه بوده است.»

افراد جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، بستگان اعضای آن، روزنامه نگاران و وکلای آلبانیایی در گفت وگو با رسانه های بین المللی در سال های اخیر اعلام کردند که این گروه از داخل یک کمپ به شدت محافظت شده واقع در منطقه ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و … ساحلی شهر دورس با استفاده از توزیع مبالغ هنگفت، ایجاد شبکه ارتباط رادیویی و انجام عملیات مخفی رسانه ای سعی در شکل دادن به افکار عمومی در مورد ایران دارند.

«مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهور آمریکا آخرین مهمان این گروه در تیرماه سال جاری بود. پنس در آن جلسه به اعضای این گروه تروریستی قول داد که به تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام ادامه خواهد داد.

گروهک منافقین که مدعی «آزادی مردم ایران» هستند اما این ادعا را در حالی مطرح می‌کنند که فرقه‌ای هستند که بر اساس حبس، خفقان و بردگی بنا شده است. استخدام اجباری، حبس کردن اعضا در کمپ و منزوی کردن آنها از دنیای بیرون، طلاق و ازدواج اجباری و حتی دعوت به تجرد به تشخیص سازمان، استفاده از القای ذهنی برای شستشوی مغزی اعضا و …. تنها بخشی از روش هایی است که بارها در اردوگاه های این گروه خطرناک ثبت شده است.

اولسی یازیچی، نویسنده آلبانیایی الاصل، عضو یک تیم حقوقی است که به دنبال کشف حقایق بیشتر درباره این گروه است. او در مصاحبه ای با ایندیپندنت در سال 2018 گفت: «قرار است در کشوری آزاد و دموکراتیک زندگی کنیم، اما آنها [منافقین] آنها در آلبانی یک دولت در داخل دولت ایجاد کرده اند و قوانین خود را اجرا می کنند.

او افزود: «آنها در آلبانی مانند یک مافیا رفتار می‌کنند – قوانین را زیر پا می‌گذارند، رشوه می‌دهند، پول‌های کثیف خرج می‌کنند، کتک می‌زنند، تهدید می‌کنند اعضای جدا شده را تهدید می‌کنند، منتقدانی را که آنها را به جاسوسی برای ایران متهم می‌کنند.» و اعضای خود را در روش‌های اردوگاه استالینیستی کنترل می‌کنند. . بالاخره آنها ادعا می کنند که دموکرات هایی هستند که ایران را نجات خواهند داد.»

روزنامه ایندیپندنت در گزارش سال 2018 خود با چند نفر که به نوعی با این گروه در ارتباط بودند مصاحبه کرد.

سیاست خارجی نوشته آلبانی در تلاش برای معرفی خود به عنوان یکی از متحدان سرسخت آمریکا، آلبانی مایل است در مناقشات پیچیده ژئوپلیتیکی بسیار فراتر از مرزهای خود مداخله کند.

تحلیلگران آلبانیایی الاصل به این نشریه آمریکایی گفتند که تیرانا امیدوار است نقش خود در منطقه و روابط دیپلماتیک خود با آمریکا و اسرائیل را تقویت کند.

دیدگاهتان را بنویسید