ادعای حمله سایبری ایران به آلبانی کذب است


ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897224

مرکز ملی فضای مجازی، اتهامات بی اساس و دروغ حملات سایبری ایران به آلبانی را کذب و بی اساس دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، پس از اتهامات بی اساس و انتساب واهی حملات سایبری از سوی آلبانی، مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان حملات مخرب سایبری است که از جمله مواردی از این قبیل است. حملات سایبری علیه شبکه توزیع سوخت، سیستم های بندری و ریلی، سازمان های رسانه ای مانند رادیو و تلویزیون، سیستم های مدیریت شهری و حملات سایبری خطرناک علیه تاسیسات هسته ای.

همه این حملات به دنبال ایجاد بی ثباتی، تضعیف نظم و امنیت عمومی و اختلال در روند ارائه خدمات عمومی به مردم است.

علیرغم اینکه پس از طرح اتهامات بی اساس با فضای سنگین سیاسی و رسانه ای مواجه هستیم، شاهد سکوت مرده شاکیان در قبال حوادث و حملات مخرب سایبری به زیرساخت های حیاتی کشورهای مستقل بوده ایم.

به این ترتیب برخورد مضاعف با حملات سایبری علیه زیرساخت های حیاتی کشورها محکوم است و انتظار می رود سایر کشورها با واکنش های مناسب این گونه اقدامات مخرب را محکوم کنند.

جای تعجب است که این حمله سیاسی و رسانه ای توسط کشورهای میزبان مجرمان سایبری و گروه های تروریستی جنایتکار صورت گرفت که با افتخار نقش و مسئولیت خود را در اقدامات مخرب سایبری علیه ملت ایران اعلام و بر عهده گرفتند. شواهد حاکی از سناریوی سیاسی بین‌المللی به رهبری کشورهایی است که دکترین و استراتژی تهاجمی سایبری خاص خود را دارند، برنامه‌های شنود گسترده در مقیاس جهانی را سازماندهی کرده‌اند و امپراتوری هک و نفوذ ایجاد کرده‌اند و اولین حمله سایبری را به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز در آمریکا انجام داده‌اند. گذشته برقرار است.

مرکز ملی فضای مجازی این اقدام را در چارچوب سناریوسازی برای تخریب وجهه بین‌المللی کشور، اعمال فشار و توجیه و زمینه‌سازی اقدامات یکجانبه، ظالمانه و غیرقانونی ارزیابی می‌کند و این اقدامات را یک جریان سیاسی مبتنی بر شواهد نادرست و نادرست می‌داند. این امر تاکید می کند که بر اساس موازین بین المللی، انتساب هر اقدامی به سایر کشورها باید بر اساس شواهد کافی باشد و در صورت بروز حوادث در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشورها باید کلیه اطلاعات لازم از جمله اطلاعات گسترده را ارائه دهند. زمینه رویداد، چالش های انتساب در محیط IT، ماهیت و میزان پیامدها را در نظر بگیرید. علاوه بر این، طیف وسیعی از عوامل باید قبل از تعیین منشاء حوادث بررسی شوند.

عدم ارائه ادله فنی و حقوقی کافی و قابل اعتماد از سوی مدعیان، اعتبار ادعای آنان را مخدوش می کند. با توجه به اینکه در فضای مجازی این امکان وجود دارد که کشورها یا گروه‌های ثالث حملات جعلی را با آدرس‌های جعلی به گونه‌ای انجام دهند که به کشور دیگری نسبت داده شود و با توجه به تجربیات گذشته گروه‌های سناریوهای متخاصم و متخاصم. با حمایت آنها احتمال دست داشتن گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی در حملات سایبری وجود دارد.

بنابراین، روایات نادرست مذکور در چارچوب ایران هراسی سایبری و زمینه‌سازی خصومت‌های سایبری و غیرسایبری ارزیابی می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال اهداف صلح آمیز است و از همه جانبه از فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند، اتهامات بی اساس علیه این کشور در رابطه با حملات سایبری ادعایی به کشور آلبانی را رد و آمادگی این کشور برای اعلام هماهنگی را رد کرد. با توجه به اعزام هیئت فنی برای بررسی مشکل و تبادل اطلاعات فنی بین تیم‌های واکنش به حوادث سایبری (CERT) کشورها.

این مرکز تشدید ایران هراسی سایبری از طریق انتساب های نادرست و اتهامات بی اساس را به شدت محکوم می کند و از نهادهای ذیربط انتظار دارد با رویکرد فعالانه و اتخاذ تدابیر مناسب در سطوح سیاسی، حقوقی، فنی و رسانه ای با این روند مقابله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید