کشته شدن 2 نفر از اعضای مؤفقین در حمله پلیس آلبانی. 36 نفر نیز مجروح شدند. 70 نفر دستگیر شدند. برخی از آنها در محل عملیات خودکشی کردند

کشته شدن 2 نفر از اعضای مؤفقین در حمله پلیس آلبانی.  36 نفر نیز مجروح شدند.  70 نفر دستگیر شدند.  برخی از آنها در محل عملیات خودکشی کردند

بلدی کوچی، وزیر کشور آلبانی گفت: بر اساس توافق ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال 2014، اعضای این سازمان تنها به دلایل بشردوستانه در کشورمان پناهنده شدند، اما این قرارداد را نقض کردند. ارتکاب اقدامات تروریستی و سایبری. ایرنا، خبرگزاری دولتی سامی نیز به یک منبع امنیتی اطلاع داد که بر اساس اطلاعات دریافتی از اردوگاه منافکین در آلبانی، در جریان عملیات ضد تروریستی پلیس آلبانی، دو تن از اعضای گروه تروریستی منافکین کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند. .

بلدی کوچی، وزیر کشور آلبانی گفت: بر اساس توافق ما و اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال 2014، اعضای این سازمان تنها به دلایل بشردوستانه در کشورمان پناهنده شدند، اما این قرارداد را نقض کردند. ارتکاب اقدامات تروریستی و سایبری.

کوچی که در نشست خبری مشترک با محمد رومبولاکو رئیس پلیس ملی آلبانی درباره درگیری رخ داده در اردوگاه گروهک تروریستی منافکین در منزه شرکت کرده بود، افزود: عملیات روز سه شنبه طبق قوانین انجام شد. و بر اساس فیصله دیوان عالی علیه تروریسم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت به نقل از فرانس 24، وزیر کشور آلبانی با بیان اینکه ماموران پلیس تنها برای اجرای حکم قضایی مبنی بر توقیف برخی وسایل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ رفتند، گفت: در جریان این حادثه چند مامور پلیس در این اردوگاه قرار گرفتند. مجروح در کمپ اشرف-3 در نزدیکی شهر مانزه (شهر کوچکی واقع در 30 کیلومتری غرب تیرانا، پایتخت آلبانی).

کوچی با تاکید بر اینکه از برخورد ساکنان کمپ اشرف-3 با پلیس آلبانیایی عصبانی و عصبانی است، افزود: برخی از ساکنان این کمپ تلاش کردند نیروی پلیس را از انجام وظایف خود بازدارند که برای مصادره دستگاه های رایانه ای به آنجا رفتند. در 17 ساختمان این کمپ واقع شده و رهبران آنها با پلیس همکاری نمی کنند.

وزیر کشور آلبانی در پاسخ به سوالی درباره ماهیت تخلفات گروهک منافقین، پاسخ به این سوال را در صلاحیت «سرویس ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته» می‌داند. دادستانی این کشور اعلام کرد: این سازمان به بررسی فعالیت های این سازمان می پردازد.

در ادامه این نشست خبری رئیس پلیس ملی آلبانی نیز با بیان اینکه در جریان این درگیری که به دلیل ممانعت اعضای کمپ در انجام وظیفه قانونی پلیس به وجود آمد، 15 مامور پلیس مجروح شدند، گفت: وی افزود: ما تمام تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه انجام داده ایم. از درگیری با ساکنان این کمپ خودداری کنید.

پلیس ملی آلبانی نیز در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرد، اعلام کرد: ماموران پلیس بر اساس تصمیم دیوان عالی کشور علیه تروریسم و ​​به دلیل نقض توافقات و تعهدات در سال 2014 توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آنها فقط برای اهداف بشردوستانه در این کشور اسکان داده شدند.

به گزارش فرانس 24، رسانه های محلی گزارش دادند که عملیات پلیس ملی آلبانی بخشی از تحقیقات جرایم سایبری بوده و ماموران پلیس 150 کامپیوتر متعلق به سازمان مجاهدین خلق را ضبط کرده اند.

سایت آلبانی دیلی نیوز نیز شامگاه سه شنبه در گزارشی گزارش داد پس از ورود پلیس آلبانی به کمپ این گروهک تروریستی، تنش و درگیری بین اعضای این گروه و نیروهای پلیس به وجود آمد.

پلیس آلبانی روز سه شنبه هشداری مبنی بر درگیری بین اعضای این گروه تروریستی دریافت کرد.

بر اساس اعلام وزارت کشور آلبانی، پلیس ایالتی این کشور با همکاری دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، ماموریت یافته است تا وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافکین را بررسی کند.

در بیانیه وزارت کشور آلبانی همچنین تاکید شده است که اعضای گروهک تروریستی منافکین به شرایط تعیین شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده و درگیری را آغاز کرده اند.

در همین راستا دادستان آلبانی اعلام کرد: اقدامات و فعالیت های منافقین در آلبانی مغایر با توافقات منعقد شده بین دولت و این گروهک است.

بر اساس گزارش های دریافتی از آلبانی، اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقابل نیروهای پلیس این کشور مقاومت کردند. گزارشی از تلفات این حادثه گزارش نشده است و وزارت کشور آلبانی هم اکنون در حال بررسی این پرونده است.

علاوه بر این، در پی عملیات امروز (سه شنبه) پلیس آلبانی علیه اردوگاه اشرف 3 گروه تروریستی منافکین، بسیاری از حساب های کاربری منافکین در شبکه های اجتماعی غیرفعال شد.

یک منبع آگاه در خصوص مسائل امنیتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از اردوگاه منافکین آلبانی، در عملیات امروز پلیس مبارزه با تروریسم آلبانی، 2 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافکین و 36 نفر به هلاکت رسیدند. دیگران نیز کشته و زخمی شدند

وی گفت: در این عملیات 70 نفر از منافقین نیز توسط پلیس مبارزه با تروریسم آلبانی دستگیر شدند و تعدادی دیگر از اعضای این گروه نیز در محل عملیات دست به خودسوزی زدند.

این منبع آگاه امنیتی تصریح کرد: پلیس ضد تروریستی آلبانی بارها درخواست اجازه بازرسی از کمپ اشرف 3 را داده است که برخی از این درخواست ها با هشدار همراه بوده است، اما مردم این درخواست ها را برای حضور باور کردند و از این کمپ منصرف نشدند. و در نهایت به دلیل نگرانی از انجام برخی عملیات خرابکارانه و تروریستی توسط این گروه در آلبانی، پلیس ضد تروریسم آلبانی امروز وارد عمل شد.

وی تاکید کرد: پس از این عملیات تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد در کمپ اشرف 3 کشف و ضبط شد و به همین دلیل پس از اجرای عملیات پلیس ضد تروریستی آلبانی در کمپ اشرف 3. بسیاری از حساب‌های منافقین در توییتر از جمله برخی حساب‌های شناخته شده در دسترس نبودند و فعالیتی نداشتند.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی گزارش داد که دولت فرانسه با ارسال نامه ای به سران گروهک منافقین اعلام کرده است که راهپیمایی سالانه در پاریس در سال جاری ممنوع شده و آنها اجازه برگزاری این تجمع را ندارند.

رویترز در این گزارش می افزاید: این ممنوعیت در حالی صورت می گیرد که قدرت های غربی به دنبال کاهش تنش با ایران هستند و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز 10 ژوئن (20 خرداد) با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، تلفنی 90 دقیقه ای گفتگو کرد.

پلیس پاریس در پاسخ به سوال رویترز درباره دلایل اعلام این تصمیم در بیانیه ای این ممنوعیت را تایید کرد و گفت: این تجمع به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی باعث ایجاد مشکلات امنیتی و اختلال در نظم عمومی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید