واکنش آمریکا به اتهام همکاری نیلوفر حامدی و الهه محمدی با واشنگتن

واکنش آمریکا به اتهام همکاری نیلوفر حامدی و الهه محمدی با واشنگتن

متیو میلر، سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اتهام همکاری با واشنگتن درباره نیلوفر حمیدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار ایرانی دستگیر شده در آغاز ناآرامی‌ها در ایران، گفت: این اتهام را رد کرد و گفت: با توجه به این موضوع، این اتهامات را تکذیب می کنیم. واضح است که آنها درست نیستند.”

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: باید توجه داشته باشم که در جریان اعتراضات، مقامات ایرانی بارها حقوق شهروندی ایرانیان را زیر پا گذاشته و آنها را به دلیل آزادی اولیه انسانی مجازات کردند. این نه تنها شامل اعضای جامعه ایرانی می شود که برای اعتراض به خیابان ها آمده اند، بلکه خبرنگاران این کشور را نیز شامل می شود.

میلر همچنین مدعی شد: «محاکمه‌های ساختگی و اعدام‌ها از جمله تلاش‌های اصلی رژیم ایران برای سرکوب هر نوع اپوزیسیون است».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه رویکرد مداخله جویانه خود گفت: بار دیگر، همانطور که در موارد دیگر درخواست کرده ایم، از مقامات ایرانی می خواهیم که دست از دستگیری های خودسرانه و محاکمه های ساختگی و سلب آزادی های اولیه مردم ایران بردارند. آنها سزاوار این هستند. ، بس کن.”

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی بر افزایش اعدام ها در ایران اظهار داشت: باید بگویم که ما نگران استفاده حکومت ایران از اعدام پس از محاکمه ساختگی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید