ما در مذاکرات ایران و آمریکا کارشکنی نمی کنیم / علناً علیه مذاکرات صحبت نمی کنیم / واشنگتن ما را در جریان مذاکرات قرار می دهد / در حال بررسی مفاد یادداشت های احتمالی تهران- واشنگتن هستیم.

ما در مذاکرات ایران و آمریکا کارشکنی نمی کنیم / علناً علیه مذاکرات صحبت نمی کنیم / واشنگتن ما را در جریان مذاکرات قرار می دهد / در حال بررسی مفاد یادداشت های احتمالی تهران- واشنگتن هستیم.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دولت بایدن مرتباً اسرائیل را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران، از جمله مذاکراتی که ماه گذشته در عمان برگزار شد، مطلع می کند. این مقام ارشد افزود که اسرائیل همچنان در حال «بازبینی» مفاد توافق احتمالی بین ایران و آمریکا است و هنوز درباره سیاست خود در قبال این موضوع تصمیم نگرفته است. این مقام ارشد همچنین گزارش هایی مبنی بر اینکه اسرائیل به نحوی علیه مذاکرات کار می کند یا تلاش می کند هر گونه تفاهم احتمالی را از مسیر خارج کند، قویا رد کرد.

روزنامه هاآرتص، یک روزنامه تل آویو گزارش داد، یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دولت بایدن مرتباً اسرائیل را در مورد مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران، از جمله مذاکراتی که ماه گذشته در عمان برگزار شد، گزارش می دهد.

در ادامه این مقاله آمده است: وی افزود که دولت اسرائیل هنوز درباره موضع نهایی خود در خصوص این مذاکرات تصمیم نگرفته است. همین مقام همچنین گزارش ها مبنی بر اینکه اسرائیل به نوعی تلاش می کند تا با افشای اطلاعات حساس در مذاکرات خرابکاری کند، به شدت رد کرد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت: دولت آمریکا مرتباً از مذاکرات غیرمستقیم خود با ایران به ما اطلاع می دهد، گفت و گوی صادقانه و مستمری بین ما وجود دارد.

و افزود: از گزارش های رسانه ای درباره تفاهم هایی که در حال شکل گیری است تعجب نمی کنیم.

این مقام ارشد افزود که اسرائیل همچنان در حال «بازبینی» شرایط قراردادهای احتمالی ایران و آمریکا است و هنوز درباره سیاست خود در پاسخ به این موضوع تصمیم نگرفته است.

وی گفت: در حال حاضر ما علناً علیه مذاکرات صحبت نمی کنیم، اما می توانیم ملاحظات خود را ابراز کنیم. ما همچنان تاکید می کنیم که در هر صورت ما طرف این توافقنامه نیستیم و آزادی عمل خود را برای حفظ منافع خود حفظ خواهیم کرد.”

این مقام ارشد همچنین گزارش هایی مبنی بر اینکه اسرائیل به نحوی علیه مذاکرات کار می کند یا تلاش می کند هر گونه تفاهم احتمالی را از مسیر خارج کند، قویا رد کرد.

وی گفت: ادعای درز عمدی این خبر به رسانه ها برای جلوگیری از تفاهم بین ایران و آمریکا کذب است. ما سؤالات و نگرانی هایی داریم و آنها را در گفتگوی آزاد خود با دولت ایالات متحده مطرح می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید