واکنش آمریکا به خبر “پیشنهاد جدید واشنگتن به تهران برای احیای برجام”: به شایعات که بسیاری از آنها کذب است پاسخ نمی دهیم/ با سه کشور اروپایی طرف مذاکره دائما در تماس هستیم. ما وارد جزئیات مذاکرات دیپلماتیک نمی شویم

واکنش آمریکا به خبر “پیشنهاد جدید واشنگتن به تهران برای احیای برجام”: به شایعات که بسیاری از آنها کذب است پاسخ نمی دهیم/ با سه کشور اروپایی طرف مذاکره دائما در تماس هستیم.  ما وارد جزئیات مذاکرات دیپلماتیک نمی شویم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش مجله Axios مبنی بر اینکه واشنگتن پیشنهاد جدیدی به ایران برای احیای برجام داده است، گفت: ما وارد جزئیات مذاکرات دیپلماتیک نمی شویم و به شایعات پاسخ نمی دهیم. که بی وفایی هستند.»

وی در پاسخ به صدای آمریکا افزود: البته ما همچنان نگران گسترش فعالیت های هسته ای ایران از جمله بهره برداری از سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم بسیار غنی شده هستیم که ایران هیچ هدف معتبری برای آن ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی که طرف مذاکرات هستند در تماس دائم هستیم، اما وارد جزئیات مذاکرات دیپلماتیک نمی شویم و به شایعاتی که بسیاری از آنها صرفا نادرست هستند پاسخ نمی دهیم. گفت.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، “همانطور که رئیس جمهور گفته است، ایالات متحده متعهد است که هرگز اجازه ندهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.” ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما پرزیدنت بایدن نیز به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده‌ایم.»

شایان ذکر است، پایگاه خبری اکسیوس روز دوشنبه به نقل از 10 «مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی» گزارش داد که دولت جو بایدن در هفته‌های اخیر با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره پیشنهاد توافق هسته‌ای موقت با ایران گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، این توافق شامل کاهش برخی تحریم‌ها در ازای مسدود کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران است.

آکسیوس به نقل از 10 منبع گزارش داد: «دولت بایدن در ژانویه صحبت در مورد رویکرد جدید خود را آغاز کرد و اسرائیل و سه متحد اروپایی آن – فرانسه، آلمان و بریتانیا – را در ماه فوریه درباره این رویکرد آگاه کرد. »

آکسیوس نوشت که یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی گفتند ایرانی‌ها از مذاکرات آمریکا آگاه هستند، اما تاکنون این ایده را رد کرده‌اند.

سه مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی گفتند ایرانی ها گفته اند با توافقی کمتر از برجام که در سال 2014 امضا شده بود، موافقت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید