موفقیت مذاکرات در وین منوط به لغو تمامی تحریم ها، بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود، ارائه تضمین های لازم برای اجرای نتایج مذاکرات و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل است.

امیرعبدالیان: موفقیت مذاکرات در وین منوط به لغو همه تحریم‌ها، بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود، ارائه تضمین‌های لازم برای اجرای نتایج مذاکرات و راستی‌آزمایی اقدامات طرف‌های دیگر است. مهمانی - جشن.

روز جدید وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود از عدم تحقق اکثر توافقات تجاری بین دو کشور پس از برجام انتقاد کرد و آمریکا را مقصر شرایط کنونی دانست.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان و لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی درباره مسائل دوجانبه، مذاکرات وین و برخی مسائل منطقه ای گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی یادآور شد: اکثر توافقات تجاری دو کشور توسط مجمع عمومی سازمان ملل اجرا نمی شود و ارتقای تجارت و تسهیل روابط مالی دو کشور مستلزم تحرک بیشتر لندن است. و اقدامات

دکتر امیر عبداللهیان همچنین با یادآوری بدهی قدیمی انگلیس به ایران، پرداخت این بدهی را حق ملت ایران دانست و بر اقدام فوری لندن برای پرداخت هر چه سریعتر این بدهی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با برجام نیز بر مسئولیت آمریکا در قبال شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: برخی کشورها نیز با بی مسئولیتی و سکوت در برابر اقدام آمریکا به وضعیت کنونی کمک کرده اند.

دکتر امیر عبداللهیان موفقیت مذاکرات در وین را مرهون لغو تمامی تحریم ها، بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود، ارائه تضمین های لازم برای اجرای نتایج مذاکرات و راستی آزمایی طرف مقابل دانست. . اقدامات.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: عادی سازی روابط تجاری با ایران یکی از تعهدات طرف مخالف در برجام است و این موضوع باید در مذاکرات وین به طور کامل انجام شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در این تماس ابتدا برای وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل شیوع ویروس کرونا آرزوی بهبودی عاجل کرد و سپس با ابراز خرسندی از اعلام زمان تشکیل کمیسیون مشترک، از سه کشور اروپایی خواست تا در مذاکرات پیشرفت کنند. ، بی حوصله و جدی.

در این گفتگو برخی مسائل کنسولی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضرورت ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به مردم افغانستان و اهمیت تشکیل یک دولت فراگیر در آن کشور، وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن و اهمیت پایان دادن به محاصره بشردوستانه، اهمیت حمایت از ثبات در لبنان و تأسف از ادامه بشریت. نقض حقوق بشر در بحرین در این گفتگو از دکتر امیرعبدالیان یاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید