انتقاد از سازمان راستی آزمایی نظام بانکی کشور


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909558

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از نظام بانکی کشور گفت: بانک ها به جای عمل به تعهدات خود به بنگاهداری روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به استان مازندران در مراسم معارفه بازرس کل این استان با تشریح نقش اقتصاد مقاومتی در رشد اقتصادی و توسعه کشور با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری.

ذبیح الله خدائیان گفت: هنر مدیران این است که با ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن مجوزهای لازم را به سرمایه گذاران واقعی بدهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: امنیت زمانی برای سرمایه گذار ایجاد می شود که در فرآیند تولید از وی حمایت شود.

خدایان با انتقاد از نظام بانکی کشور تصریح کرد: بانک ها به جای پرداخت بدهی خود به بنگاهداری روی آورده اند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک ها باید سالانه 33 درصد از شرکت های خود را به مدت سه سال از زمان تصویب این قانون واگذار کنند، اما این تعهد انجام نشده و لازم است بانک مرکزی با جدیت بیشتری بر آن نظارت کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: برخی بانک ها به شرکت های زیرمجموعه خود تسهیلات اختصاص داده اند. در این شرایط آیا انتظار رشد تولید را داریم؟

هدیان گفت: بانک مرکزی باید به موضوع کفایت سرمایه توجه کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به کارکنان استان مازندران تاکید کرد که باید برای حمایت از تولید ملی با جدیت تلاش کنند.

هدیان گفت: نباید اجازه دهیم چنین کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود وارد شود و تولید ملی به دلیل قاچاق کالا از رونق بیفتد.

وی مدیریت مصرف را یکی از ارکان اقتصاد پایدار برشمرد و گفت: باید به حمایت از شرکت های دانش بنیان که می توانند اقتصاد را نجات دهند توجه شود.

وی با اشاره به جایگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: زیرساخت های قانونی در راستای حمایت از تولید در کشور وجود دارد و اجرای این قوانین ضروری است و سازمان بازرسی نیز روند اجرای آنها را کنترل می کند. .

خدائیان گفت: سازمان بازرسی منتظر نمی ماند تا دستگاهی قانون شکنی کند و بعد اقدام لازم را انجام دهد، اما وقتی احساس می شود قانون به درستی اجرا نمی شود و جریان پرونده ها درست نیست، تذکر می دهیم و تذکر می دهیم. سازمان بازرسی ضمانت اجرا دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه، پیشگیری از تخلفات، حمایت از مدیران پرتلاش و شناسایی گلوگاه های فساد در دستور کار سازمان بازرسی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان مازندران از ظرفیت بالایی برخوردار است، به بازرسی کل استان برای همدلی با سایر نهادها تاکید کرد.

هدیان در پایان با تقدیر از عملکرد محمدحسن اسدی کیاپی، علی گرمی را به عنوان بازرس کل استان مازندران معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید