مرتضوی: 570 هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905920

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای بیش از یک میلیون و 200 هزار شغل برنامه ریزی شده است، گفت: تاکنون 570 هزار شغل ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (سه شنبه 12 آبان ماه) ضمن تشریح جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، اظهار داشت: هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال است. جلسه شورای عالی اشتغال و سومین جلسه این شورا در این دوره دولت سیزدهم بود.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد اشتغال در کشور بر اساس مستندات فوق و وعده های داده شده، یک میلیون فرصت شغلی، بخش کشوری و استانی است و برای ایجاد بیش از یک میلیون و 200 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده است.

وزیر کار با بیان اینکه در دولت سیزدهم 700 هزار شغل ایجاد شد، تصریح کرد: این میزان بیش از 50 درصد تعهد دولت سیزدهم است. خوشبختانه 570000 فرصت شغلی در سامانه نظارت و اشتغال ارائه شده توسط سرورهای محترم ثبت، رصد و تایید می شود.

وی ادامه داد: زمان بندی سایر دستگاه ها برای سایر فرصت های کاری تا سقف تعهد برنامه ریزی شده است.

مرتضوی از فرصت های شغلی ایجاد شده در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این مشاغل در سراسر کشور ایجاد شده و مهم این است که استان هایی که سطح اشتغال آنها کمتر از میانگین کشوری است در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند. استان های مضطرب از جمله سیستان و بلوچستان فرصت های شغلی خوبی ایجاد کرده اند.

وزیر کار با اشاره به تصمیمات جلسه امروز شورای عالی کار اعلام کرد: امروز 9 مصوبه داشتیم که عمدتاً در راستای تامین منابع و توزیع در استان بود. در این جلسه اختیاراتی به هیئت برنامه ریزی و توسعه استان داده شد.

وی ادامه داد: از دیگر دستورات این جلسه تعیین تکلیف برای نهادهای کمکی بود. همچنین وظایفی به وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه های قوه مجریه محول شد. مقرر شد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اسرع وقت آیین نامه توسعه همه جانبه اشتغال را تهیه و در اسرع وقت به شورای عالی اشتغال ارائه کند.

وزیر کار در پایان با اشاره به تاکید رئیس جمهور در شورای عالی اشتغال تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور در این جلسه بسیار مهم بود و ایشان تاکید کردند که همه دستگاه های اجرایی باید در حوزه اشتغال تلاش کنند و بحث اشتغال نیز مطرح شود. در وزارتخانه باید به مرکز اشتغال تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید