تشکیل کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم / راستی‌آزمایی و نظارت محتاطانه بر پروفایل شبکه‌های اجتماعی کارکنان در خارج از ادارات

تشکیل کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم / راستی‌آزمایی و نظارت محتاطانه بر پروفایل شبکه‌های اجتماعی کارکنان در خارج از ادارات

ابوالقاسم مقیمی در نشست نمایندگان حجاب و عفاف دستگاه های اجرایی استان قم که در تالار کرامت استان قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه اتفاقات سال گذشته بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است و اگر فعالیت میدانی دشمن باشد، گفت: به پایان می رسد، این به دلیل حضور و هوشیاری مردم است، اما این جنگ با ابزار و در جبهه های مختلف ترکیب خواهد شد.

به گزارش خوجه، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم گفت: امروز بحث حجاب و عفاف منحصر به حجاب زنان نیست، بلکه گفتمان امنیتی در کنار ضد انقلاب است و آن سیر تحرکات مخالفان نظام اسلامی است.

وی افزود: توطئه تفرقه افکنی اقشار مختلف جامعه در عرصه های مختلف در حال شکل گیری است و نقشه دشمن ایجاد تفرقه است که باید در این زمینه هوشیار بود.

مقیمی گفت: بحث رعایت حجاب در واقع دفاع از انقلاب اسلامی است و در حجاب و عفاف با دشمنانی که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند مواجه هستیم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استان قم با بیان اینکه سبک زندگی عفیفانه در واقع سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: جریان روشنفکری در ابتدای انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع حجاب و عفاف در جامعه انجام داد. و در این راستا اکثر تولیدات رسانه ای قبل از انقلاب به دلیل این نوع نگاه قابل استفاده و توزیع برای جامعه امروزی نیست.

وی گفت: جریان روشنفکری از ابتدای انقلاب به شکل های مختلف حرکت خزنده خود را آغاز کرده و سعی در تغییر سبک زندگی ملت ایران دارد.

وی با بیان اینکه جبهه نیروهای انقلاب در ایام کرونا خود را در عرصه های برابری و کمک به نیازمندان یافتند افزود: گفتمانی که امروز توسط گروه های جهادی و نیروهای انقلابی ترویج می شود در واقع همان سبک زندگی اسلامی است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و فعالیت های زیارتی استان قم تاکید کرد: امروز در حوزه حجاب و عفاف شاهد موضع گیری منسجم معاند در برابر این گفتمان هستیم که البته با هوشیاری مردم. و با ایستادگی بر آرمان ها موج برنامه ریزی آنها راه به جایی نبرد و به برکت خون آشوب های سال گذشته پایان یافت.

مقیمی تصریح کرد: در قم نسبت به کل کشور حرکت پیشگامانه ای در زمینه مقابله با ناهنجاری ها داریم و برپایی قرارگاه در 28 آذر با تاکیدات رهبر معظم انقلاب بستر خوبی را در در حوزه حجاب و عفاف پنج سال پیش قدم های خوبی برداشته شد.

وی بیان کرد: استان های کشور در تلاش هستند تا به الگوی برپایی قرارگاه فرهنگی در 28 آذرماه برسند که این اتفاق مبارکی است چرا که موجب ساماندهی و اتحاد نهادهای مختلف نظارتی و فرهنگی و همچنین تحقق برنامه های فرهنگی متنوع می شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی امور زیارت استان قم تصریح کرد: کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم تشکیل شده است و همه دستگاه ها باید نمایندگان خود را که در محیط اداری وظیفه دارند اعم از کارمند و مشتری و همچنین حضور داشته باشند. همانطور که برای زیر گروه های آنها خارج از دفاتر مسئول هستند.

مقیمی با بیان اینکه موضع ما در مورد حجاب و عفاف رعایت قانون است، افزود: اینکه اداره ای بگوید من هیچ تعهدی برای پوشش موکلان ندارم قابل قبول نیست.

وی گفت: صفحات مجازی جزو شأن کارکنان دولت است و پروفایل شبکه های اجتماعی کارکنان هویت اداری محسوب می شود و کارمند نمی تواند بگوید رفتارش در خارج از دفتر شخصی است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و فعالیت های زیارتی استان قم ادامه داد: بازرسی ها در زمینه رعایت ضوابط حجاب و عفاف هم در محل و هم به صورت نامحسوس انجام می شود که کار سختی است و مسئولان باید حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشند. این مسئله.

دیدگاهتان را بنویسید