سرانه فرهنگی در استان زنجان پایین است/ کمیته بررسی حجاب و عفاف در دستگاه های مختلف استان زنجان تشکیل شود.


ساعت: 16:43
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880276

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه ساختمان ها و زیرساخت های کافی برای انجام فعالیت های فرهنگی وجود دارد گفت: البته در استان بی فرهنگ سازی سرانه وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; حسین نجفی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و بانوان ضمن گرامیداشت هفته ازدواج اظهار داشت: با وجود اینکه تمرکز بر معضلات و آسیب های اجتماعی و راه حل آن است، اما مشخص نیست این آسیب ها در کدام محله زیاد است و چیست. دلیل؟ اما سعی کردیم با کمک چندین نهاد این مشاهدات را انجام دهیم و به سطح هر منطقه رسیدیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر طرح محله اسلامی تاکید کردند، افزودند: این طرح بازآفرینی اجتماعی و فرهنگی می شود و با کمک سپاه، ارشاد، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر سازمان ها، این طرح بازآفرینی می شود. در استان زنجان نیز کار انجام خواهد شد. او در حال حاضر در حال پیشرفت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه ساختمان ها و زیرساخت های کافی برای انجام فعالیت های فرهنگی وجود دارد گفت: البته در استان بی فرهنگ سازی سرانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان های مختلف ساختمان های زیادی دارند که می توان برای فعالیت های فرهنگی اختصاص داد، گفت: در شهری با 500 هزار نفر جمعیت مانند زنجان فضای فرهنگی به درستی شکل نمی گیرد.

نجفی با اشاره به اینکه برای آزادسازی ساختمان هایی که در اختیار ارگان های دولتی است، قرارگاهی تشکیل شده است، اظهار کرد: این قرارگاه در نظر دارد با به زمین زدن سرمایه ها، اجرای کارهای فرهنگی را رونق بخشد. برای همه مردم به ویژه طبقات پایین تدابیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه در اولین گام نظارت خود 10 پارک از نظر اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در تلاش هستند تا هسته های محله محور در محلات تشکیل شود که با این کار تعداد آسیب های اجتماعی نیز در محلات خواهد بود. در این خصوص مساجد، مدارس و توصیه ها. جوانان مفید خواهند بود و اداره محله به دست خود اهالی خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: در بخشداری پونک برخی از سازمان ها مانند نیروی انتظامی و قوه قضائیه ساختمان و فضاهایی دارند که می توانند در اختیار مردم قرار دهند.

وی تاکید کرد: قرارگاه فرهنگی برای ادغام هر چه بیشتر دستگاه ها برای آزادسازی امکانات برای عموم مردم به ویژه اقشار محروم ایجاد شده است.

نجفی همچنین با بیان اینکه عفاف و حجاب را در همه دستگاه های استان دنبال می کنیم، گفت: هر نهادی باید کمیته ای تشکیل دهد و جایگاه حجاب و عفاف را در گروه خود بسنجد.

وی بیشترین آسیب های اجتماعی را ناشی از کمبود کار و درآمد عنوان کرد و گفت: بیشتر طلاق ها، سوء مدیریت ها، عدم نظارت و اعتیاد ناشی از همین معضل است.

نجفی تاکید کرد: اگر موضوع اشتغال خرد دنبال شود می تواند آسیب های اجتماعی و مشکلات پیشرفت جامعه را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید