منطقه 6 کوم کمترین سرانه سرانه سرانه است/ تاکید شهردار کوم بر افزایش سطح سبز در منطقه

ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796137

مدیر منطقه 6 شهرداری کوم با اشاره به نارضایتی و حق استفاده مردم از فضای سبز سرانه گفت: با توجه به توزیع کم سرانه در منطقه 6 یکی از فقیرترین مناطق از نظر فضای سبز است. فضا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ترکمان مدیر منطقه شش شهرداری کوم فردا در گفتگو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به اینکه منطقه 6 از نظر سرانه سرانه سرانه یکی از کم سرانه ترین مناطق است، اظهار کرد: منطقه 6 از نظر سرانه سرانه در زمره کم سرانه ترین مناطق قرار دارد. خیابان امامزاده ابراهیم در بافت قدیمی و فرسوده جنب ابتدای کشاورز و قلعه کامکار قرار دارد که متاسفانه در سال های گذشته سرانه فضای سبزی برای بافت قدیمی در نظر گرفته نمی شد.
وی ادامه داد: از خیابان شهید کرمی تا بلوار کشاورز فقط خیابان آیت الله کاشانی دارای پارک کوچک و محدود و پارک در 20 متری خیابان مطهری است، سپس 20 متری خیابان مطهری تا بلوار کشاورز حتی در منطقه فضای سبز و باغی ندارد. 10 متر نیست.

مدیر منطقه 6 شهرداری کوم با اشاره به نارضایتی و حق استفاده مردم از فضای سبز سرانه گفت: سرانه فضای سبز در منطقه 6 3.3600 متر و سرانه جنگل که تنها پارک است. صدری 1 متر و 45 سانتی متر است که این رقم سرانه کمی است و به همین دلیل منطقه 6 یکی از فقیرترین مناطق از نظر فضای سبز است اما در چند سال اخیر اقداماتی در زمینه محوطه سازی انجام شده و به فضای سبز الحاق شده است. از منطقه

وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های شهرداری در سال 1400 گفت: حدود 35 هزار متر توسعه در حوزه فضای سبز داشتیم که شامل رمپ بزرگراه امام علی (ع) و احداث پل سلام در این محور می شود که شامل آن می شود. 17000 متر و 18 1000 متر باقی مانده برای جمعیتی بیش از 230000 نفر قابل توجه نیست.

ترکمن در خصوص بهسازی پارک های موجود گفت: موزاییک فرش در معابر و آلاچیق ها در پارک نرگس 1000 متری، بهسازی معابر اطراف بزرگراه امام علی (ع) در حدود 700 متر، بهسازی معابر و کاشت نهال در بلوار تهرانی مقدم به طول حدود 1100 متر؛ بهسازی معابر و کاشت نهال در پارک نرگس به طول 1000 متر. در خصوص ساخت و ساز، دستور کار کوچه 30 خیابان سیدالشهدا است که پس از عملیات عمرانی، نهالکاری می شود.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری در سه ماهه ششم برای سال 1401، گفت: در سال 1400 حدود 11 میلیارد و 700 میلیون تن برای بودجه فضای سبز در نظر گرفته شد، اما این بودجه اندک است و برای سال 1401 بودجه در نظر گرفته ایم. 14 میلیارد تن است، اما با توجه به تملک املاک در بافت قدیم یا زمین های قدیمی اطراف مساجد و خرید آن توسط شهرداری، حدود 40 میلیارد تن فضای سبز را باید هزینه کنیم.

مدیر منطقه 6 شهرداری کوم با اشاره به تملک برخی املاک در شهرداری خاطرنشان کرد: با وعده های شورای شهر و تاکید شهردار مبنی بر رفع مشکل فضای سبز و شناسایی اماکن در بلوار سوم خرداد و … . . اماکن پس از احداث پارک در این منطقه این ما هستیم که تملک سایت در خیابان شهید هوشنگی را به پایان رساندیم و در اواخر سال جاری ساخت و بهره برداری از پارک را آغاز خواهیم کرد.

وی در خصوص پارک بانوان در منطقه 6 گفت: منطقه 6 تنها منطقه ای است که در حال حاضر دارای دو پارک تخصصی بانوان به نام های تبسم و اردیبهشت است که در حال حاضر تجهیز و تکمیل شده است.

ترکمن با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده توسط شهرداری منطقه 6 گفت: در این باغات کم شود.

وی ادامه داد: مورد دیگر ساخت و بهره برداری از پل سلام است که با رفع نواقص به پایان می رسد. بازگشایی ابتدای بلوار حضرت معصومه با تملک زمینی که از ابتدای میدان کشاورز جدول گذاری و آسفالت شده بود انجام شد. به بلوار شهید صیاد شیرازی.»

ترکمن با اشاره به برنامه های پیش رو گفت: در حال حاضر به دنبال بازگشایی خیابان شهیدان امامی هستیم. در مورد آب های سطحی که مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد کرده است با تحقیقات زیربنایی عملیات لوله کشی انجام شده و آخرین مورد انتقال آب های سطحی به خیابان امامزاده ابراهیم است که به زودی آغاز می شود.

مدیر منطقه 6 شهرداری کوم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در برخورد با مناطق کم برخوردار گفت: مسئولان شهری، شهرداری و شورای شهر باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند چرا که در حال حاضر منطقه 6 یکی از مناطق است. ضعیف ترین – سودآورترین مناطق با بافت بسیار فرسوده از هیچ گونه امکانات زیرساختی استفاده نکرده و از نظر تجهیزات برای عملیات غیرنظامی حداقل است. لازم به ذکر است که با توجه به درآمدهایی که از خود منطقه دریافت می کنیم و کمک های فعلی به منطقه، هنوز از نظر توسعه با سایر مناطق فاصله داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید