سیستان و بلوچستان/ زاهدان کمترین سرانه سطح سبز را در کشور دارد


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854615

شهردار زاهدان در نشست با اصحاب رسانه؛

محمد امیر براهویی گفت: توسعه هر شهر ارتباط مستقیمی با وسعت و کیفیت سرمایه گذاری شهری دارد و تا زمانی که زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران ایجاد نشود نمی توانیم شهری توسعه یافته با محیطی مطلوب داشته باشیم. وضعیت. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ محمد امیر براهویی شهردار زاهدان در نشست خبری گفت: زاهدان یکی از بزرگترین شهرهای جنوب شرق و مرکز استان با موقعیت استراتژیک و ویژه است، بنابراین باید دید زاهدان خاص تر باشد. مهمترین نقاط ضعف ما در مدیریت شهری سرمایه گذاری می کنیم تا درآمدهای پایدار برای شهرداری ایجاد شود.



وی با اشاره به ایجاد اطلس سرمایه گذاری شهری افزود: تفاهم نامه ای با مشاور برجسته کشوری برای تهیه اطلس سرمایه گذاری شهری در زاهدان برای ایجاد درآمد پایدار بر اساس این سند منعقد شد.


شهردار زاهدان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با کمبود کارخانه و صنعت و اخذ مالیات کمتر و در نتیجه کاهش ارزش افزوده برای استان مواجه است، گفت: اقتصاد ملی باید به شهرداری زاهدان کمک کند تا بتواند تامین کند. خدمات شهری و بهبود سرانه های سبز و آسفالت معابر و خیابان های شهر.


وی با بیان اینکه باید سالانه بیش از 4 هزار میلیارد تن فولاد در شهر زاهدان سرمایه گذاری می شد تا شهرداری به درآمد پایدار برسد، خاطرنشان کرد: 80 میلیارد تن فولاد با ارزش افزوده به دست آورد.


براهویی با اشاره به وضعیت معیشتی و درآمد اولیه مردم افزود: 44 درصد جمعیت و یک سوم مساحت شهری زاهدان حاشیه نشین هستند و به همین دلیل این افراد نمی توانند عوارض شهرداری را پرداخت کنند و همین امر باعث کاهش منابع درآمدی شهرداری و این مشکل می شود. مالیات های محلی. «حل نمی شود.


وی با اشاره به شورای شهرسازی زاهدان ادامه داد: برای اولین بار این شورا در زاهدان تشکیل می شود و هر ماه مسائل عمرانی و مشکلات شهرداری زاهدان مطرح می شود و از ظرفیت سایر دستگاه های دولتی استفاده می شود.


شهردار زاهدان با اشاره به ظرفیت سایر ادارات برای زیباسازی میادین و بوستان ها اذعان داشت: هفت میدان اصلی شهر زاهدان بین هفت اداره کل تقسیم شده است تا بهسازی این میادین را برعهده بگیرند و 40 هزار متر مربع اضافه کنند. فضای سبز جدید در کنار شهر زاهدان و شهرسازی با همکاری سایر دستگاه ها جهش خوبی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین درصد حاشیه نشینی را در کشور دارد، بیان کرد: زاهدان تنها به دلیل اینکه مرکز استان بوده و خدمات نسبتاً بهتری به روستاها ارائه می دهد و با افزایش جمعیت، بیشترین رشد شهری را از کرج، زاهدان به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به نحوه مقابله با معضل حاشیه نشینی گفت: خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان باعث مهاجرت روستاییان به شهر شده و با ایجاد انگیزه و ایجاد اشتغال در روستا تا حدودی از مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری کرده است.


براهویی با بیان اینکه تا پایان تیرماه امسال 600 هزار متر مربع آسفالت در زاهدان افتتاح می شود، تصریح کرد: در زاهدان 17.5 میلیون متر مربع معابر و خیابان وجود دارد که 50 درصد آن نیاز به آسفالت دارد.


وی با اشاره به منبت کاری شرکت گاز در آن شهرستان، ادامه داد: 1450 کیلومتر حفاری برای گازرسانی در شهر زاهدان انجام شده که تنها 165 کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.


براهویی با بیان اینکه شهرداری زاهدان در حال ساخت 200 هزار مترمربع پارک است گفت: هفته آینده 50 هزار مترمربع پارک در نقاط مختلف زاهدان افتتاح می شود و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت و این امر نقش مهمی در بهسازی خواهد داشت. فضای سر. جمعیت. “سبز وجود دارد.


وی با بیان اینکه 12 پارک محله ای در شهر زاهدان آماده افتتاح است، گفت: شهرداری زاهدان هم اکنون پروژه ای به مبلغ 200 میلیارد تومان در سطح شهر اجرا می کند.


شهردار زاهدان تاکنون 25 درصد شهر زاهدان را به فاضلاب شهری وصل کرده است: برای استفاده از فاضلاب خانگی زاهدان باید تولید 450 لیتر در ثانیه باشد که اکنون 80 لیتر در ثانیه است.



آغاز مطالبات و جلسات جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان


پوریا یاسینی مسئول بسیج رسانه در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: اولین نشست مطالبات رسانه ای و جهاد رسانه ای در سیستان و بلوچستان با حضور شهردار زاهدان برگزار شد. “


وی افزود: جلساتی به منظور الزام و نظارت بر کار مدیران، کارکنان و نمایندگان مجلس هر ماه در قالب اتاق شیشه ای برگزار می شود.


یاسینی افزود: این نشست ها با هدف ایجاد تعامل بین رسانه ها و مدیران و استفاده از ظرفیت رسانه ای استان به ویژه رسانه های بسیجی برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای رفع آنها برگزار می شود.


وی با اشاره به مطالبات و ترویج گفتمان انقلابی گفت: رسانه ها نقش اساسی در جریان سازی در جامعه دارند و ترویج گفتمان انقلابی از مهمترین اهداف بسیج رسانه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید