سرانه فضای سبز 20 مترمربع سرانه / ساخت 110 پارک شهری در چهار سال


ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813183

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کوم:

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کوم با اشاره به ساخت 110 پارک شهر کوم در مدت چهار سال گفت: فضای سبز کوم بیش از 26 میلیون مترمربع و سرانه فضای سبز برای هر شهروند 20 و نیم متر مربع است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پیام جوادیان ظهر امروز در نشست خبری استان کوم با اشاره به مصرف 17 درصدی آب شرب شهرستان در آبیاری گرینلند، گفت: تلاش کردیم. صبح در حالی که حدامکان برای آبیاری فضاهای سبز و پارک ها از فاضلاب استفاده کنید و در شهر کوم فقط 17 درصد آبیاری از آب آشامیدنی استفاده می کند که باید به 4.5 درصد برسد.

وی بیان کرد: مساحت فضای سبز کوم بیش از 26 میلیون متر مربع و سرانه فضای سبز برای هر شهروند 20 و نیم متر مربع است که در سال 1394 برای هر شهروند 13 و 8 دهم متر مربع بوده است. .

مدیر عامل پارک ها و سازمان فضای سبز شهرداری کوم با اشاره به توزیع نامتوازن فضای سبز در کوم گفت: در بحث توسعه فضای سبز نزدیک 9 میلیون متر مربع داشتیم که در شهر متعادل نیست و دلیلش هم نسبت کاربری و طراحی کار است. ما قصد داریم کمی این سرانه را بهبود بخشیم.


ساخت 110 پارک شهری در چهار سال
وی افزود: در چهار سال گذشته 110 پارک شهری در کوم احداث کرده ایم و در برخی مناطق مانند پردیزان، منطقه 4 و بخشی از منطقه یک از استاندارد سرانه فضای سبز بالاتری نسبت به سایر مناطق برخوردار هستند. “

جوادیان از نظر تملک باغات در حال حاضر هوشکی گفت: قصد خرید باغ دارد شهرقائم، سمیه و گلزار، قیمت ها خیلی بالا بود. برخی از باغ ها به دلیل عدم تمایل مالکان به نگهداری از آنها تخریب شده است.

وی ادامه داد: تنها راه حفظ باغات، تبادل زمین برای خرید باغ متعلق به صاحبان باغ است و باغ گلزار 6000 هکتاری را خریداری کردیم و همچنین باغ صادقی در خیابان جوادالائمه را خریداری کردیم که در آن پارک بانوان احداث می شود.

جوادیان گفت: توسعه درختکاری در حاشیه جاده ها را در دست اجرا داریم و در قالب طرح نهضت سبز تاکنون 530 هزار متر باغ و فضای سبز در حاشیه جاده ها ایجاد کرده ایم.


دفتر استاندارد اجازه نصب تاب را نمی دهد

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کوم در پاسخ به عدم وجود تاب در پارک ها افزود: در حال حاضر تجهیزات بازی در شهر به عنوان ساخت و نصب استاندارد است. در سال 93 تنها 15 مورد خسارت بیمه ای به دلیل نبود تجهیزات استاندارد پارک ها داشتیم که اداره استاندارد به شهرداری اجازه نصب تاب و علیرغم تلاش هایش را نمی دهد. صبح هنوز موفق به اخذ مجوز نشده ایم.

وی افزود: باغ موزه، خضرمجموعه‌های Pilgrim and Bird Park Active در دسترس عموم است و.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید