پارک های زاهدان با استانداردها فاصله دارند/ سرانه سبز زیر 2 مترمربع!


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886745

وقتی آبرسانی بهانه ای است برای کم کاری متصدیان؛

سرانه کم سرانه های سبز به دلیل کمبود و مشکلات تامین آب، کمبود گلخانه و امکانات با استانداردها فاصله دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، کلانشهر زاهدان از نظر فضای سبز بدون توجه به پارک های محله ای ضعیف است و سرانه فضای پارک با استاندارد فاصله زیادی دارد.

آبیاری مناطق سرسبز نیز متاثر از شرایط اقلیمی و گیاهان سازگار با این شرایط آب و هوایی است و شهرستان زاهدان به عنوان مرکز استان گرم و خشک با مشکلات عدیده ای در حفظ فضای سبز مواجه است.

پایین بودن سرانه فضای سبز یکی از مهم ترین مشکلات زاهدان به دلیل مشکلات تامین آب به شمار می رود.

سرانه کم سرانه های سبز به دلیل کمبود و مشکلات تامین آب، فرسودگی ماشین آلات آبیاری و نبود گلخانه و تاسیسات آبیاری قطره ای باعث شده تا سطح سرسبز زاهدان در وضعیت نامناسبی قرار گیرد.

کمبود آب و کم بودن سرانه های سبز مشکل بزرگی برای ساکنان زاهدانی است

شهروندان زاهدانی از کمبود فضاهای فرهنگی و تفریحی و سرانه کم فضای سبز گلایه دارند و به گفته آنها کلانشهر زاهدان به عنوان مرکز استان نسبت به جمعیت زیاد خود پارک و فضای سبز ندارد. استان های دیگر


یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: درختان اکالیپتوس در برخی از خیابان های شهر زاهدان به چشم می خورد که به سرعت رشد می کنند و آب های زیرزمینی را جذب می کنند که جایگزین کاشت درختان زیتون و پسته در میادین، بلوارها می شود. و خیابان ها


وی ادامه داد: برخی از شهروندان جلوی منازل خود نهال می کارند و این روش در خیابان های دانشگاه، دانشجو و زیباشهر بیشتر از سایر خیابان ها دیده می شود.



کمبود سرانه فضای سبز در زاهدان بی اعتمادی و مسائل فرهنگی است


محمدمهدی مرعشی; رئیس سازمان CIMA و فضای سبز شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سرانه فضای سبز گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر زاهدان 3.8 متر مربع است در حالی که سطح سبز. سرانه در کشور 14 مترمربع است.


وی افزود: سازمان سیما از ابتدای سال جاری پروژه بازسازی و توسعه باغ خانواده به مساحت 10 هزار متر مربع، احداث پارک شورا به مساحت 28 هزار متر مربع را اجرا کرده است. و بهسازی و تعمیر تاسیسات میدان آزادی و همچنین بهسازی میدان پاسداران.


مرعشی تصریح کرد: برای اولین بار پروژه احداث پارک هنر و غذای گذر سبز واقع در ضلع شرقی پارک بناوان به مساحت 8 هزار متر مربع را در دستور کار قرار داد که از ماه آینده آغاز می شود.

این مسئول بیان کرد: بزرگترین سرانه فضای سبز شهری زاهدان در بلوار شهدای انتظامی (فرودگاه)، ضلع شمالی بلوار مطهری و کوی قدس قرار دارد.


وی با اشاره به کمترین میزان فضای سبز در زاهدان گفت: سرانه فضای سبز شهری در منطقه چهار 1.09 متر مربع است که کمترین میزان فضای سبز کلانشهر است. مشکلات پیش رو برای افزایش سرانه فضای سبز شهری زاهدان کمبود اعتبار، مشکلات فرهنگی، منابع آبی و سختی بالا است.


وی ادامه داد: امسال 15 میلیارد تومان وام عمرانی برای احداث پارک ها، پروژه های روشنایی و آبرسانی است.


مرعشی با اشاره به پروژه های امسال گفت: این سازمان از ابتدای امسال در احداث پارک شورا به مساحت تقریبی 28 هزار متر مربع، بهسازی میدان آزادی از جمله نصب فونداسیون روشنایی، مشارکت داشته است. تعمیر و تجهیز آبنماهای میدان، رنگ آمیزی مبلمان، تعمیر و اجرای کفپوش، فرش رنگارنگ و همچنین فرش رنگارنگ میدان پاسداران را اجرا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید