فاصله سرانه حوزه ورزشی زاهدان با استاندارد ملی بالاست / پروژه های نیمه تمام شهری و روستایی در انتظار وام هستند


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839028

چالش های ورزشی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان زاهدان با بیان اینکه تکمیل پروژه های ورزشی با مشکلات اعتباری مواجه است، گفت: اماکن ورزشی زاهدان با استاندارد فاصله زیادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، ورزش جامعه سالمی را می سازد و البته انجام ورزش نیازمند فضاهای مناسب است تا ورزشکاران بتوانند به صورت حرفه ای ورزش خود را انجام دهند، اما مشکل اینجاست که بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان در آن حضور دارند. با چالشی به نام کمبود سرانه ورزش روبرو هستند.

با وجود بیش از 60 هزار ورزشکار بیمه شده و سازماندهی شده برای فعالیت های ورزشی در سیستان و بلوچستان و این ظرفیت عظیم، این استان با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است که تاثیر مستقیمی بر اثربخشی ورزش در استان دارد.

وجود پروژه های نیمه تمام ورزشی شهری و روستایی نیازمند تامین اعتبار است اما در این سال ها اقدامات خوبی برای توسعه این ورزش در استان انجام شده است که بی شک افزایش مدال ها و موفقیت ورزشکاران استان تاثیرگذار بوده است.

نبود استاندارد فضاهای ورزشی یکی از دغدغه های اصلی مدیران است

ابراهیم نارویی رئیس اداره ورزش و جوانان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به استاندارد نبودن اماکن ورزشی گفت: اماکن ورزشی زاهدان با استانداردها فاصله زیادی دارد اما این مشکل مربوط به استان ما نیست و رنج می برد. به دلیل کمبود اعتبار برای توسعه همه استان ها به ویژه کلانشهرها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: نبود استانداردها، فرصت ورزش یکی از دغدغه های اصلی مدیران است که بسیار موافق جذب اعتبارات بیشتر برای افزایش سطح سرانه فضای ورزشی در استان هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل وسعت استان رشد جمعیت و مهاجرت و حاشیه نشینی یکی از مقوله های مهمی است که با توجه به اعتبارات موجود دستیابی به استانداردهای مطلوب را با مشکل مواجه می کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان زاهدان با اشاره به فعالیت بانوان در ورزش گفت: زنان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و بخش مهم دیگری از جامعه را بانوان آموزش می دهند، بنابراین تاثیرگذاری زنان در جامعه بسیار مهم است و باید جهانی باشد. سالم باشید تا بتوانید نقش یک زن را در جامعه مناسب ایفا کنید.

وی گفت: کمبود اعتبارات و کمبود امکانات این مشکل را دوچندان کرده است که با توسعه ورزش همگانی در شهرستان کمی حل شد و به همین منظور در دو سال گذشته حدود هشت ایستگاه ورزشی در شهرستان احداث شد. . احیا و سازماندهی شد و حدود پنج ایستگاه به صورت خودجوش فعالیت می کند و ارائه ورزش های ارزان و رایگان در دسترس عموم یک هدف مهم است.

نروژ اذعان داشت: برای بانوانی که مایل به ورزش در سالن های ورزشی و فضای باز و کار قهرمانی هستند، سعی شده است بخشی از سالن های مجموعه های ورزشی این بانوان فراهم شود. مانند دهکده المپیک با توجه به اینکه تقاضا در این بخش بسیار زیاد است و فضاهای ما پاسخگوی این تقاضا نیست و با جذب حضوری که تا حدودی در این بخش موفق بود و صدور 44 مجوز برای باشگاه های بانوان، تعداد باشگاه های بانوان را افزایش می دهیم. و 42 باشگاه در 2 بخش آقایان و بانوان کمک شایانی به افزایش سرانه فضای ورزشی می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت این رشته ورزشی در استان گفت: ورزش قهرمانی استان در سال های اخیر روند خوب و رو به رشدی داشته است و کسب عناوین جهانی آسیایی، کسب سهمیه المپیک خود گواه این مدعا و کسب مقام اول جهانی است. مدال تاریخ بوکس کشور.«دانیل شهباش دلیل دیگری است.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان و اداره ورزش و جوانان زاهدان بر اساس مسئولیت خود شرایط مساعدی را برای رسیدن ورزشکاران ملی و بین المللی به این مقام ها و مکان ها فراهم کردند و برنامه ریزی های خوبی برای نمایش ورزشکاران انجام شد. پتانسیل آنها.”

این مقام مسئول با اشاره به استیجاری سالن های ورزشی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل کمیسیون اصل 88 کلیه دستگاه ها موظف به واگذاری صندلی های درآمدزا به بخش خصوصی هستند و اداره ورزش و جوانان نیز از این قاعده مستثنی نیست و به موجب این قانون. قانون، همه اماکن، بخش درآمدزایی را به بخش خصوصی واگذار کرده اند که مسئولیت نگهداری و نگهداری این سالن ها و تأسیسات را بر عهده دارد و وظیفه نظارت بر این امر بر عهده اداره ورزش و جوانان است که بازرسان را بازدید می کند. چندین بار در سال ارائه کارشناسان انجام شده است.

وی افزود: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی در دوره ولیعهد است که بخشی از هزینه های جزئی این سازمان از جمله تعمیر نورافکن همراه با بخش خصوصی بوده است.

نروژ با اشاره به خدمات رایگان گفت: ترویج ورزش و پیشگیری از آسیب ها در ورزش مربوط به حوزه ورزش همگانی است که می توان گفت تمامی خدمات ما در این زمینه کاملا رایگان است و هزینه ای در این زمینه نداریم. مناطق شهری، پارک ها. ”شهروندان برای ورزش هزینه ای دریافت نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید