تدارک 500 برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر/ 21 هزار متر مربع به سرانه های ورزشی خراسان جنوبی اضافه می شود.


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804550

عزیزی گفت: با اجرای 14 پروژه در دهه فجر امسال 21 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حسن عزیزی امروز در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی از برگزاری 500 برنامه کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: 56 برنامه این برنامه ها با همت 36 دستگاه برگزار می شود که زیر مجموعه های اجرایی 276 عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان و 150 عنوان توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها محقق می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با بهره برداری از 14 پروژه در دهه فجر امسال 21 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می شود، تصریح کرد: این تعداد پروژه شامل احداث 13 زمین بازی مصنوعی چمن است. و بهبود استخر با اعتبار 10 میلیارد تن است.

وی ادامه داد: استخر امید قاین در سال جاری بازسازی و مرمت شده است و 13 پروژه با چمن مصنوعی برای مینی فوتبال در شهرهای نهبندان، سربیشه و بیرجند راه اندازی می شود.

عزیزی بیان کرد: سرانه ورزش در خراسان جنوبی 51 سانتی متر مربع و سرانه ورزش فعلی کشور 95 سانتی متر مربع است که مقایسه این ارقام نشان می دهد استان در این زمینه بسیار عقب است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به همکاری وزارت نفت و بنیاد برکت در اجرای این طرح ها اشاره کرد و یادآور شد: ابراهیمی و برک نبندان و روستاهای مهتران و ماهیرود سربیشه و زمین شمال بیرجند به بهره برداری می رسد. به مدت ده سال.

عزیزی با بیان اینکه در حال مکاتبه و رایزنی برای حضور وزیر ورزش و جوانان برای یافتن پروژه های عمرانی در مناطق مرزی استان هستیم، افزود: حضور وزیر ورزش و جوانان در استان برای تامین اعتبار و ضروری است. تکمیل پروژه های نیمه تمام و همچنین بازدید از مناطق مرزی و تخصیص اعتبار برای روستاهای مرزی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زیرساخت های ورزشی مشخصی نداشتیم اما اکنون 35 سالن چند منظوره، 368 خانه ورزش روستایی و 300 فضای سرپوشیده و روباز ورزشی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید