حفر چاه آب ورزشگاه تختی پس از 65 سال/ سرانه ورزش در جیرفت 30 سانتی متر مربع!


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904995

با رشد ورزش جامعه سرحال می شود اما جیرفت با داشتن استعدادهایی چون سعید افروز، نرجس شریفی و یاسمن فاروقی بدترین رتبه را از نظر امکانات ورزشی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ارامبین رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار را آرمان از جیرفت اظهار داشت: به مناسبت هفته تربیت بدنی پذیرای جامعه ورزش هستیم و اکثر هیات های ورزشی در این هفته برنامه دارند و 32 برنامه برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است. .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت افزود: شهرستان جیرفت به عنوان جبهه جنوب از موقعیت بسیار ویژه و میدان وسیعی برای ورزش برخوردار است و حدود 35 هیات ورزشی در جیرفت فعال هستند.

اربین خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت حدود 140 باشگاه ورزشی با جامعه هدف حدود 15 هزار نفر وجود دارد.

وی بیان کرد: پایین بودن سرانه ورزشی در شهرستان جیرفت بسیار نگران کننده است و میزان سرانه ورزشی در شهرستان جیرفت 30 سانتی متر مربع است در حالی که میانگین سرانه ورزشی در استان کرمان حدود یک و نیم متر مربع است. هر مردی یک مرد است




بیش از 70 درصد زیرساخت های ورزشی جیرفت در سه سال اخیر بازسازی شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت گفت: ورزش جیرفت در سال های اخیر شرایط خوبی نداشته و ویروس کرونا تاثیر زیادی در عدم گسترش ورزش داشته است اما با وجود همه مشکلات مالی و ویروس کرونا زیرساخت های ورزشی جیرفت در سه سال اخیر 70 درصد افزایش یافته است. بازسازی شده است.

ارمبین تاکید کرد: در مجموعه ورزشی ژرتکاشان چمن مصنوعی ریز و درشت با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال و برج های روشنایی اطراف زمین چمن مصنوعی با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال و مجتمع اداری نصب شد. ، اداره ورزش جیرفت بدون اعتبار دولتی پس از 32 سال به طور کامل بازسازی شد.

رئیس اداره ورزش جیرفت به ریزش چمن طبیعی مجموعه ورزشی تختی اشاره کرد و گفت: مجوز حفر چاه پس از 65 سال اخذ شد و اکنون در حال استفاده است و سکوی تماشاگران زمین فوتبال چمن طبیعی نیز ساخته شده است. .




بازسازی خانه مسافر در مجموعه ورزشی تهتی بدون بودجه دولتی

وی افزود: 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای حفر چاه آب و 7 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تاسیسات چاه هزینه شد و با صرف 6 میلیارد ریال هزینه عمومی، مهمانسرای مجموعه ورزشی تختی به طور کامل بازسازی شد.

ارمبین با تاکید بر اهمیت ویژه ورزش روستایی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش روستایی چمن مصنوعی در روستاهای لوهره، دلفرد، دولت آباد مرکزی و دولت آباد اسفنده نصب شده است و 4 چمن مصنوعی در روستاها نصب می شود. ماه آینده

رئیس اداره ورزش جیرفت گفت: 32 زمین ورزشی در حوزه ورزش روستایی با مساعدت مسئولان روستا احداث و فنس کشی شده و آماده نصب چمن مصنوعی است.

وی به تکمیل سالن ورزشی روستای ده پیش اشاره کرد و گفت: پیمانکار سالن ورزشی روستای علی آباد شروع به کار کرده و اسکلت فلزی ساختمان خانه جوانان شهر جیرفت خریداری و به محل نصب منتقل شده است. پیمانکار به زودی کار ساخت و ساز را آغاز خواهد کرد




سعید افروز کوچکترین شانسی برای قهرمانی جهان نداشت

مهدی ارمبین افزود: مشکل اجاره قسمت مهمی از مجموعه ورزشی تخت که برای خودروهای توقیفی و اسقاط شده بود حل شد.

وی تصریح کرد: پیگیری ورزش شهرستان جیرفت در تیم داری و ورزش حرفه ای است و چهره های مطرح ورزشی شهرستان جیرفت به طور معجزه آسایی به دلیل کمبود امکانات ورزشی به این درجه از موفقیت رسیده اند.

وی گفت: سعید افروز که قهرمان پارالمپیک جهان شد از روستایی است که کوچکترین زیرساخت ورزشی برای تمرین در آن منطقه و حتی در سطح شهرستان جیرفت ندارد.

مهدی اربین گفت: نرگس شریفی مدال آور المپیک و یاسمین فاروقی در تکواندو مدال جهانی کسب کردند و تکواندو یکی از رشته های المپیکی ماست.




جیرفت به یکی از قطب های کشتیرانی ایران تبدیل می شود

وی افزود: جیرفت تا یکی دو سال آینده یکی از قطب های کشتی ایران می شود و چند روز پیش جیرفت قهرمان مسابقات استانی کشتی فرنگی شد.

رئیس اداره ورزش جیرفت خاطرنشان کرد: ورزش جیرفت بنگاه اقتصادی، حامی و حامی ندارد و نگاه غالب مدیران در 20 سال گذشته نگاه ورزشی به ورزش نبوده و ورزش دغدغه اصلی آنها نیست. برای مدیران اهمیت چندانی ندارد و اکنون تنها 10 درصد از مردم خدمات ورزشی دریافت می کنند.

مهدی ارامبین گفت: اماکن ورزشی جیرفت طبق قانون به حراج گذاشته شد و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز شد و دولت این پول را در اختیار وزارت ورزش قرار داد تا وزارت ورزش این پول را خرج تیم های پرسپولیس و استقلال کند.

وی افزود: در شهرستان جیرفت سازمان هایی مانند شهرداری، شرکت کشت و صنعت، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت اداره تیم های ورزشی را دارند.




ورزش عمومی به روحیه و بدن افراد کمک می کند


Negar (67) خبر خاکستری



میلاد برخوری رئیس ورزش همگانی شهرستان جیرفت در گفتگو با را آرمان جیرفت گفت: یک سال است که در شهرستان جیرفت در خدمت ورزش همگانی هستم و این مسئولیت را مسئولیتی مقدس می دانم و کار در این مسئولیت در واقع خدمت به مردم است. مردم. زیرا از نظر روحی و جسمی به افراد کمک می کند.

مسئول ورزش دولت شهرستان جیرفت در خصوص تعریف ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی ورزشی متعلق به مردم است و هیئت ورزش های همگانی متشکل از 72 کمیته تخصصی و غیر تخصصی است.

وی رسالت اصلی ورزش همگانی را ایجاد شور و نشاط در مردم عنوان کرد و افزود: ورزش به 3 دسته اصلی قهرمانی، کشتی و همگانی تقسیم می شود و ورزش های همگانی شامل پیاده روی، ورزش صبحگاهی و … است.




پیاده روی شهر بلوچ آبان ماه امسال از تلویزیون پخش شد

وی تاکید کرد: رهبری بر ورزش همگانی تاکید ویژه دارند و در یک سال گذشته نزدیک به 13 رویداد بزرگ در شهرستان برگزار شده است که از آن جمله می توان به پخش زنده پیاده روی ساردوئیه، پیاده روی مرکزی و جشنواره کودک اشاره کرد.

برخوری ضمن اشاره به المپیاد ورزشی ویژه کارکنان دولت خاطرنشان کرد: همایش های صبحگاهی متعددی نیز برگزار شد و برنامه چشم انداز ورزش همگانی شهرستان جیرفت از سال 1401 آغاز شد و تا سال 1404 ادامه داشت.

وی افزود: در 29 آبان ماه سال جاری پیاده روی با پخش زنده شبکه سه صدا و سیما در شهر بلوک پیش بینی شده است و برگزاری چنین برنامه هایی در ساردویه و بلوک که در انتظار شهر شدن هستند کمک شایانی است.


تشکیلات تیم تکواندو جیرفت رسمی نیست


Negar (68) خبر خاکستری



معین سعیدی سرپرست تیم تکواندو شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان جیرفت گفت: در 9 ماه گذشته که هدایت تیم تکواندو شهرستان جیرفت را بر عهده گرفتم، تیم تکواندو بانوان شهرستان جیرفت را برای حضور در مسابقات پیگیری کردیم. لیگ کشور

سرپرست تیم تکواندو شهرستان جیرفت افزود: این تیم در گذشته فقط در رده بانوان فعالیت می کرد و در آن دوره تیم تکواندو بانوان شهرستان جیرفت در مسابقات لیگ کشوری شرکت کرد و نرجس شریفی به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در رده آقایان نیز با کمک امیری تکواندوکار پیشکسوت، باشگاه تکواندو در رده های نونهالان، نونهالان و جوانان پا به عرصه وجود گذاشته و پس از چند سال وقفه اخیراً تیم های نونهالان و نوجوانان حضور یافته اند. ارسال شد. به مسابقات لیگ استان کرمان.

وی گفت: برای گرامیداشت هفته ورزش مسابقات قهرمانی جنوب استان کرمان در قسمت بانوان و مسابقات درون شهری در آقایان را دنبال می کنیم.


معافیت مالیات شرکت ها در مورد کمک به ورزش

ساعدی با اشاره به رسمی نبودن تیم تکواندو جیرفت گفت: متاسفانه تیم های ورزشی از حمایت مالی برخوردار نیستند اما برای جذب سرمایه گذار برنامه داریم.

سرپرست تکواندو شهرستان جیرفت افزود: در رشته های رزمی و انفرادی مانند کاراته، تکواندو و کشتی استعدادهای زیادی داریم و امیدوارم با برنامه ریزی دقیق بتوانم در مسابقات قهرمانی آسیا و کشور قهرمان شویم.

وی با درخواست کمک از خیرین، سرمایه گذاران و شرکت ها خاطرنشان کرد: در سالن تمرین و تشک های تاتامی مشکلات زیادی داریم و اگر بخش خصوصی به کمک ورزش بیاید می توان با پرداخت مالیات از آنها کسر کرد. کمک به قوانین مالیاتی و در نتیجه کمک به آنها برای ورزش و مزایای مالیاتی برای خود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید