سرانه ورزش چهارباغ 170 هزار زیر 20 سانتی متر / مجموعه محرومیت ها؛ از خطرات جاده تا تنش آبی


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893177

داوود جعفری گفت: آب منطقه ای و عفافه باید در مورد خط انتقال آب از سد طالقان به چهارباغ برنامه داشته باشد، فقط از چاه نمی توان برداشت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود جعفری فرماندار چهارباغ در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: تنها یک سال و نیم از انتزاع چهارباغ می گذرد اما امسال 24 پروژه در بخش دولتی و 6 پروژه در بخش خصوصی افتتاح می شود. با اعتباری بالغ بر 1295 میلیارد تومان.

جعفری به عقب ماندگی سرانه درمانی، آموزشی و ورزشی کمتر از 20 سانتی متر در چهارباغ اشاره کرد و افزود: ساختمان فرمانداری در بخشداری قرار دارد و امیدواریم با تزریق اعتبار، ساختمانی در شکوه و جلال داشته باشیم. شهر

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه چهارباخ مرکز گل و گیاه است و اکثر مردم البرز و کشور برای خرید گل به آن مراجعه می کنند، توسعه گلخانه ها متناسب با حفاظت از اراضی کشاورزی و تقسیم آنها به ردیف روزانه را داریم. .

جعفری تصریح کرد: تعریض جاده قزل حصار، ایمن سازی و روشنایی آن که چندین سال با مخاطرات زیادی همراه بود در حال انجام است و جاده شهدای چهاربه که در 4 دهه انقلاب راکد مانده بود در حال انجام است. از بخش بزرگراه گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری تعریض جاده خطرناک سهیلیه به عنوان مسیر 14 روستا هستیم، گفت: در مسیر میدان زعفرانیه به 3 راه کیانمهر مطالعات در حال انجام است و با راه اندازی آن تردد در جهاد انجام می شود. سهیلیه 40 درصد کاهش می یابد.

جعفری به وجود تنش آبی در چهارباغ اشاره کرد و افزود: در برخی نقاط به ویژه در شهر ابریشم با کم آبی مواجه هستیم. آب منطقه ای و عفافا باید خط انتقال آب از سد طالقان به چهارباغ را برنامه ریزی کنند، نمی توان فقط از چاه برداشت.

وی با اشاره به اینکه چهارباغ سهمی از سد طالقان ندارد، گفت: خط انتقال به نظرآباد در حال زنگ زدن است و اشتهارد، کرج و ساواجبلاغ نیز سهم خود را گرفته اند که در نتیجه تقاضای مردم چهارباغ برای استفاده از سد طالقان است. آب از سد

جعفری تصریح کرد: بیشتر گلخانه ها از چاه استفاده می کنند، اراضی و باغات خوبی در چهارباغ وجود دارد که نمونه آن آلوی شبلون است.

وی با اشاره به اینکه چهارباغ از 40 حلقه چاه آب شرب مردم را تامین می کند، گفت: چهارباغ خوش آب و هوا است و کلبه سازی زیاد است اما خوشبختانه در ماه های اخیر 900 هکتار زمین رهاسازی شده است.

جعفری در خاتمه به مهاجرت معکوس در چهارباخ اشاره کرد و افزود: در سال 1394 جمعیت چهارباخ 78 هزار نفر بوده اما امروز به 100 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید