شرکت تصفیه آب پایتخت: ارتفاع آب برخی از مخازن تهران به 70 سانتی متر رسیده اما باید 4 متر باشد.

شرکت تصفیه آب پایتخت: ارتفاع آب برخی از مخازن تهران به 70 سانتی متر رسیده اما باید 4 متر باشد.

روز جدید مجدی زاده معاون بهره برداری شرکت آبفای استان تهران گفت: در برخی از مخازن تهران که ارتفاع آب باید 4 متر باشد حدود 70 سانتی متر است. مجدی زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب شرب در مخازن تهران حدود 607 هزار مترمکعب و میزان مصرف آن نزدیک به 40 هزار لیتر در ثانیه است اما میزان آب تولیدی در ثانیه نزدیک به 30 هزار لیتر است.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان تهران گفت: در برخی از مخازن شهر تهران که ارتفاع آب باید 4 متر باشد حدود 70 سانتی متر است.

مجدی زاده گفت: در حال حاضر ذخیره آب شرب در مخازن تهران حدود 607 هزار مترمکعب و میزان مصرف آن نزدیک به 40 هزار لیتر در ثانیه است اما میزان آب تولیدی در ثانیه نزدیک به 30 هزار لیتر است.

وی افزود: در هر ثانیه 10 هزار لیتر بیشتر از آب تولیدی مصرف می شود. در دو روز گذشته مقداری بارندگی داشتیم، اما مجموع آن باران 50 درصد کمتر از سال گذشته و بیش از 90 درصد کمتر از دو سال گذشته بود.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان تهران ادامه داد: این میزان بارندگی پاسخگوی نیاز آب شرب مردم نیست. در 24 ساعت گذشته حدود یک میلیارد و 600 میلیون لیتر برداشت از منابع سطحی داریم. مخازن سدها در حالی که ورودی سدها حدود 60 درصد کمتر از این مقدار است.

وی تاکید کرد: این میزان برداشت و کاهش واردات به سدها باعث شده تا ذخایر شهر تهران به پایین ترین حد خود برسد. حتی در برخی از آب انبارها که ارتفاع آب باید 4 متر باشد، حدود 70 سانتی متر است.

مجدی زاده در پاسخ به این سوال که شرایط مصرف آب نسبت به تابستان چقدر تغییر کرده است، گفت: مهر امسال بسیار گرم بود و دیروز نسبت به روز مشابه پارسال 6 درجه دمای هوا بیشتر بود که باعث افزایش مصرف می شود. مصرف فعلی تقریبا مشابه مصرف فصل گرم سال گذشته است، در حالی که پیش بینی می شود میزان مصرف در آبان ماه بسیار کمتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید