اجرای 110 برنامه فرهنگی با محوریت کتاب/ کتابخوانی سرانه در اسدآباد یک متر و 60 سانتی متر!


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910281

مهدی مرادیان تمجید از اجرای 110 برنامه شامل کتابخانه های عمومی در هفت و کتابخوانی خبر داد و گفت: 6 شعبه کتابخانه عمومی شهری و روستایی با زیربنای 1614 متر و سرانه مطالعه در شهرستان یک متر و یک متر است. 60 سانتی متر به ازای هر 100 نفر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; مهدی مرادیان تمجید رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سی امین هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار گفت: امسال به همین مناسبت 110 برنامه کتاب محور با مشارکت کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار می شود.


وی غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار کتابداران با امام جمعه و فرماندار، رونمایی از کتاب نویسندگان داخلی، سرکشی و تکریم خانواده معظم شهدا، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی، طرح نذر کتاب و اهدای کتاب و دانش، برپایی طرح میز خدمت، طرح خدمات کتاب برای روستاهای فقیرنشین و عشایری، نشست کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه آموزشی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، حضور کتابداران در مدارس از جمله برنامه های پیش بینی شده این شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی است. برنامه های هفته کتاب در شهرستان اسدآباد گزارش شد.


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه موجود در شهرستان های آجین، اسدآباد و پالیز گفت: 6 رئیس کتابخانه عمومی شهری و روستایی با زیربنای 1000 614 زیرساختی برای خواندن سر شهر در هر متر وجود دارد 100 یک متر و 60 سانتی متر.


به هستی اشاره کرد 59 هزاران و 872 نسخه کتاب در سطح کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 2700 نسخه ای از این کتاب توسط شهروندان و علاقه مندان به کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا شد.


مرادیان تجمید با بیان اینکه تا پایان سال جاری اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان باید 3 هزاران و 857 نفر برسه افزود: این مبلغ تعهد هدف گذاری شده است 3 هزاران و 734 مردم متوجه شده اند و جزو اعضای فعال کتابخانه هستند.


وی خاطرنشان کرد: 7 در این ماه اعضای کتابخانه های عمومی اسدآباد 23 هزار 799 کتاب های امانتی است و بیشتر کتاب های امانتی به حوزه های ادبیات، فلسفه، علوم اجتماعی و دین اختصاص دارد..


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد همچنین از تعداد کتاب های امانت گرفته شده از کتابخانه های عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد. 27 هزاران و 787 وی با قرائت نسخه گفت: تا پایان سال قطعا تعداد کتاب های امانت گرفته شده از کتابخانه های عمومی شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش می یابد..


وی یادآور شد: شهرستان اسدآباد رتبه سوم را در شاخص امانت گرفتن کتاب به نسبت جمعیت در استان دارد..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید