سرانه فضای سبز اراک 26 متر مربع است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد حسنی رئیس سیما، منظر و مناطق سبز شهرداری اراک در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ با اشاره به توسعه فضای سبز شهری اراک و مبارزه با آلودگی هوا گفت: ایجاد کمربند سبز و کمربند جنگلی در اطراف اراک و … مجتمع جنگلی چکا برای جلوگیری از گرد و غبار و سرانه فضای سبز اراک در سال 1400 برابر با 26 متر مربع 83 متر مربع می باشد. به ازای هر نفر

حسنی گفت: گونه های گیاهی اطراف اراک با توجه به فشارهای محیطی، افزایش دمای خاک و خشکسالی و در نتیجه گونه های مقاوم به خشکی و سازگار با آب و هوای اراک مانند صنوبر، سنجد، سنجد، توت انتخاب می شوند. از دیگر گونه های مورد استفاده در این شهرستان می توان به درختچه هایی مانند زالزالک، بادام، ارغوان، ارژن، زرشک اشاره کرد.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک افزود: اجرای پروژه ممیزی املاک، معابر، ساخت و نصب تابلوهای آب به منظور بررسی آدرس دهی و آدرس دهی، رفع خطا در ارسال پیام، کاهش هزینه ها و اتلاف وقت، تسهیل در بهره برداری از دستگاه های خدماتی در اجرای پروژه ملی GNAF کمک می کند.

حسنی با تاکید بر اهمیت ایجاد فضای بازی امن برای کودکان گفت: استانداردسازی وسایل بازی کودکان به منظور ایجاد ایمنی و سلامت آنها در حین بازی از مهمترین برنامه های این سازمان است. شاهسار، آویشن، زنبق، احسان، جنت، کودک، علم الهدی، معلم، رنگین کمان، بهاران، اندیشه و امین در سال 1400 ساخته شد.

وی با اشاره به توسعه روشنایی در پارک های شهر اراک گفت: در عین حال توسعه روشنایی در پارک های خیبر، شهید باهنر، معلم، الهی، فاطمیه، امین، فتح، سلامت، فردوس، میلاد نور، یاسمین، غدیر 1 و 2، دفاع مقدس، لاله، جنگل پردیس و جنگل بلوار شهدای دولت در سال 1400 ذکر شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: احداث شهربازی و نصب وسایل ورزشی در بوستان های شهر اراک به فتح کوچه امام علی (ع) اشاره کرد. … و همچنین نصب وسایل بازی و وسایل ورزشی در پارک های امیرکبیر، ولایت، حافظیه، مسافر، الهی، یاسمین، گلزار و … در سال 1400.

حسنی در زمینه مبارزه با جرم و جنایت در پارک ها تاکید کرد: این سازمان برای رفع جرم در پارک ها در حد صلاحیت خود اقدام به روشنایی کامل پارک ها، نصب موانع بتنی و آهنی و مدل صحیح کاشت در نجاری اراک کرده است. یکی از آنها البته برای رفع آسیب های اجتماعی در پارک ها به همکاری سایر ارگان ها از جمله بهزیستی اراک، نیروی انتظامی و نیروی انتظامی نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات برای توسعه این سازمان افزود: تعمیر و بهسازی پارک های شهری و فعالیت های عمرانی در پارک ها در حال انجام است که از جمله آن می توان به فعالیت های عمرانی در پارک های دانش آموزی، شهید باهنر، پارک شقایه، پارک الهی، پارک ولایت، گدیر اشاره کرد. پارک ، به نام پارک حافظیه، توسکا، مسافر، گلبرگ و سنگفرش معابر پارک در سال 1400.

رئیس سازمان سیما، منظر و مناطق سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به راه اندازی مجدد تاسیسات آبی در این شهر پس از مدت ها وقفه گفت: در حال حاضر تمامی تاسیسات آبی شهر 100 درصد فعال است. “

حسنی در ادامه بیان کرد: در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و به منظور بهینه سازی مصرف آب و صرفه جویی در هزینه های جاری، تامین آب فضای سبز در پنج منطقه اجرا شده و تاثیر بسزایی در بهره وری آب در مناطق سبز اراک داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید