با بهسازی پارک ها آسایش متخلفان را زیر پا بگذارید / تلاش مسئولان شهری برای بهبود وضعیت پارک ها


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823443

امنیت شهری یکی از مولفه های مهم و ضروری در زندگی شهری برای پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد حس آرامش در بین شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، با توجه به غلبه شهرنشینی و سبک زندگی در آپارتمان ها، پارک ها و فضاهای سبز شهری به عنوان بخشی موثر در ایجاد سلامت و نشاط در شهر و شهروندان، کارکرد مهمی در حضور و زندگی اجتماعی شهروندان دارند.

حضور در فضاهای سبز به ویژه پارک ها برای ایجاد نشاط و افزایش نشاط تاثیر بسزایی در روحیه انسانی شهرنشینان امروزی دارد که البته این امر جز با تامین امنیت در فضاهای شهری برای آرامش شهروندان میسر نخواهد بود.


شهروندان مشکلات فضای سبز و پارک ها را با ما در میان می گذارند

سید محمد قاسمی رئیس فضای سبز شهری سیما، منظر و سمنان در گفتگو با مرآت از ایجاد محیطی امن و آرام و کرامت خانواده ها خبر داد و گفت: افرادی که منزلت اجتماعی ندارند با کمک نیروی انتظامی انجام می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان در خصوص آماده سازی و بهسازی فضای سبز و پارک ها گفت: در ارتباط با ارائه خدمات عمومی از جمله تعمیر برق پارک ها، سرویس بهداشتی و وسایل بازی و… عمدتاً مشکلات میدانی خدمات شهری پارکها از طریق سازمان شهرداری اجرا خواهد شد.

وی در خصوص تجهیز وسایل بازی و وسایل ورزشی کودکان نیز گفت: تقریبا تمامی وسایل فلزی از سطح شهر جمع آوری شده و وسایل بازی پلی اتیلن را نصب کرده ایم همچنین طبق قوانین سال های اخیر مبنی بر لزوم کف سازی زمین بازی. شهرداری بالغ بر 2000 متر مربع کفپوش پلی اتیلن خریداری کرده و به مرور زمان این کفپوش ها در پارک ها نصب می شود.

قاسمی همچنین به نصب تجهیزات ورزشی ویژه معلولان در پارک 17 شهریور اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که در آینده با توجه به جمعیت معلولان ساکن در هر محله، این اماکن ورزشی ویژه را نصب کنیم. شهروندان تسریع خواهند شد و همکاری و همکاری سازمان بهزیستی نیز در این زمینه ضروری است.

رئیس سازمان محوطه سازی سیما، منظر و فضاهای شهری شهرداری سمنان درباره ایمنی و خطرات احتمالی در پارک ها گفت: کارشناسان رسمی قوه قضائیه هر کاری که خطری برای کودکان و بزرگسالان در پارک ها داشته باشد از استاندارد انجام می دهند. جداول یا شکل نهرها و آبراهه ها را بنویسید کفپوش ها و وسایل بازی مورد استفاده در پارک ها را شناسایی کنید و سپس این نواقص توسط سازمان شهرداری رفع شود.

وی در خصوص ادامه بررسی سلامت فضای سبز و پارک ها افزود: با حضور سازمان شهرداری، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان و تنی چند از نمایندگان سازمان های مردم نهاد کارگروهی برای بررسی وجود فضای سبز تشکیل شد. مناطق و پارک ها، این مکان ها اغلب مشاهده می شود. البته همشهریان می توانند با سامانه 137 شهرداری تماس بگیرند و در خصوص مشکلات مناطق سبز سمنان صحبت کنند تا ما را در ارتقای سلامت این مناطق یاری کنند.


برخورد با متخلفان نظم و قانون در سطح شهر

اسدلا نکینی فرمانده انتظامی استان سمنان در گفتگو با مرآت از اجرای طرح های متعددی برای ارتقای امنیت اجتماعی در پارک ها از جمله پاکسازی پارک ها و جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد. این مردم.

فرمانده انتظامی استان سمنان در خصوص امنیت مسافران نوروزی که به صورت موقت در پارک های سمنان اسکان داده شده اند، گفت: تا 4 فروردین در پارک سوکان، پارک 17 شهریور و پارک سیمرگ برای تامین امنیت مسافران مستقر در پارک های سمنان، سه سوله اجرا می شود. در این محله ها نصب شده و محل ایمن سازی می شود.این نظر به طور مداوم توسط پلیس رصد می شد.

وی افزود: برای رفع احتمال ارتکاب جرم با استفاده از تعطیلی معابر، اقدامات پیگیری با مساعدت خدمات برق شهرستان انجام شده و روشنایی پارک ها و معابر تقریبا قابل قبول است. تا شهروندان هنگام حضور در پارک ها در شب از نور استفاده کنند و ایمنی خود را حفظ کنند.

نکینی در خصوص وضعیت پارک ها و پاکسازی پارک از وجود مزاحمان و مسدود شدن مسیر ورود موتورسیکلت ها به پارک ها گفت: گشت مشترک با همکاری پارکبان و شهرداری انجام می شود. اتفاق می افتد.

فرمانده انتظامی استان سمنان در تشریح طرح استقبال از بهار افزود: نسبت به سال های گذشته، همچنین با مساعدت سازمان های متولی طرح مشترکی برای پاکسازی چهره شهر از حضور متکدیان و کودکان در خیابان اجرا شد. اکنون از این نظر وضعیت بهتری در شهرستان داریم.

وی تاکید کرد: با توجه به لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به روزه داران با اقدامات بعدی از طریق استانداری و شورای تامین، پارک سوکان نسبت به شناسایی مسافران غیر روزه دار و تردد اقدام کرد.

نکینی در پایان گفت: شهروندان می توانند برای مشاهده هرگونه مزاحمت یا موارد امنیتی و انتظامی با شماره تلفن 110 تماس گرفته و ما را در تامین امنیت شهر یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید