سرمایه گذاری برای بهسازی مراکز تفریحی پارک جنگلی شهید باهنر، دره گردو و کوه های مستوفی اراک.


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818983

کریمی گفت: شهرداری و شورای شهر اراک در نظر دارند سه مرکز دره گردو، پارک جنگلی شهید باهنر و کوه مستوفی را برای افزایش مراکز تفریحی و گردشگری شهر در اولویت قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب ؛ با اشاره به اقدامات در دستور کار برای افزایش مراکز تفریحی در کلانشهر اراک، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر اراک در نظر دارند بر روی سه مرکز افزایش تفریحی – توریستی تمرکز کنند. مراکز شهر

وی افزود: پارک جنگلی شهید باهنر که زمین آن متعلق به منابع طبیعی بوده و قبلاً اجازه بهره برداری و سرمایه گذاری نداشت، اکنون با تلاش و همکاری خوب سازمان منابع طبیعی قراردادی منعقد شده است که امضا و رفع شد. این پارک ظرف 30 سال در اختیار شهرداری قرار می گیرد و در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا در چند فاز اجرایی با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد تن بهسازی و به فضایی برای تفریح ​​و سرگرمی شهروندان و سایر هموطنان تبدیل شود. مسافر شوید.

کریمی با اشاره به سرمایه گذاری شهرداری اراک در دره گردو گفت: در بودجه سال 1401 شهرداری اراک حدود 70 میلیارد تن برای آماده سازی زیرساخت ها در دره گردو تصویب شد و پس از آن فراخوان خصوصی برای آماده سازی زیرساخت ها در نظر گرفته شد. سرمایه گذاری اعلام خواهد شد. امیدواریم در سال های آینده این دره گردشگری به تفرجگاه مردم اراک تبدیل شود.

شهردار اراک افزود: کوه مستوفی اراک یکی دیگر از مکان هایی است که در نظر داریم به تفرجگاه شهروندان تبدیل شود. در همین راستا دعوت نامه ای برای بازطراحی آن توسط شرکت های خصوصی اعلام شده است. انتقال آب به این مرکز نیز انجام شده و امیدواریم در آینده به محل تفریح ​​مردم اراکی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان اراک باید امیدوار باشند که در سال های آینده با اراده شورای شهر و شهرداری بتوان منطقه تفریحی شهری را در این سه منطقه توسعه داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید