دستور وزیر راه برای واگذاری 23 هکتار از اراضی دره گردو شهرداری اراک / 67 میلیارد سهم دره گردو از بودجه 1401 شهرداری.


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815215

آیا زیرساخت خدمات و مراقبت های اجتماعی در دره گردو در 16 سال آینده ساخته می شود؟

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به نامه استاندار مرکزی مبنی بر تسریع در واگذاری 23 هکتار از اراضی تحت مالکیت این وزارتخانه در دره اورهوا شهرداری اراک برای پروژه های گردشگری و تفریحی، دستور داد اراضی ملی و سازمان مسکن توافقات لازم را با شهرداری منعقد کند اراک داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری به وسعت حدود 100 هکتار در قسمت جنوبی شهر اراک با آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و دسترسی آسان است. بیش از 16 سال است که در هودرو هیچ اقدامی برای ایجاد خدمات و زیرساخت های اجتماعی در این منطقه صورت نگرفته است و اینجا فقط یک منطقه گردشگری بوده است.


c309b166 58bd 48fe 958a c47749e303eb خبر خاکستری

در عین حال، علیرغم اینکه در سال 1394 پس از وقفه ای طولانی در توسعه گردشگری در منطقه بر اساس توافقنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرانجام شهرداری اراک به سرمایه گذار مادر در منطقه گردشگری دره گردا تبدیل شد. در این منطقه به رسمیت شناخته شد اما با توجه به اینکه زمین متعلق به شهرداری نبود عملا اتفاق خاصی در آینده رخ نداد.

اما پس از مدتی بخشی از زمین تا سال 1378 به شهرداری واگذار شد اما 23 هکتار از اراضی دره گردو که متعلق به راه و شهرسازی بود به دلایلی همچنان در اختیار این اداره کل است.


در سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی و درخواست های کتبی و شفاهی را دنبال کنید استاندار مرکزی از وزیر راه و شهرسازی خواست با رفع موانع و تسریع در واگذاری 23 هکتار از اراضی این وزارتخانه در منطقه دره اراک اراک به شهرداری برای پروژه گردشگری و تفریحی.چندی پیش رستم قاسمی در پاسخ به درخواست استاندار مرکزی در نامه ای خطاب به مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن دستور داد بخشی از دره گردو متعلق به این سازمان به شهرداری اراک واگذار شود.


fe9dedb8 bbd4 41d7 a627 2f6a87d9c128 خبر خاکستری

به گفته کریمی شهردار اراک پروژه منطقه گردشگری دره گردو دغدغه مدیریت شهری، شورای شهرداری و شهروندان است. متاسفانه شهر اراک از نظر مکان های تفریحی و گردشگری در آستانه ضعف مطلق قرار دارد و این واقعیتی است که امروزه نیاز به شواهد زیادی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک چندی پیش با بیان اینکه دولت فعلی شهر به فضای سبز دره گردو توجه ویژه ای داشته است، گفت: در سال 1400 شاید یک میلیارد تن برای این پروژه پیش بینی نشده بود اما امسال حدودا 70 میلیارد تومان به طور ویژه برای ایجاد زیرساخت ها و زیرساخت ها در این حوزه طراحی شده است که در صورت رفع موانع قانونی و جذب سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.

دیروز دبیر شورای شهر اراک از تصویب 67 میلیارد تن در بودجه شهرداری اراک برای سال آینده برای ایجاد زیرساخت در منطقه دره گردو خبر داد، وامی که به گفته شهردار اراک این وام خواهد بود. تامین زیرساخت های منطقه دره گردو از قبیل کف سازی رودکنار، عملیات خاکی و اکولوژیک در جاده های اکولوژیکی، اجرای پروژه فضای سبز، خرید و نصب پست برق، انتقال قنات وزیری به دره گردوجه.

دیدگاهتان را بنویسید