افزایش 100 درصدی بودجه شهرداری اراک در سال 1401/ موافقت وزارت کشور با اختصاص سهمیه 100 دستگاه اتوبوس به اراک


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816039

کریمی گفت: بودجه شهرداری اراک در سال 1400 در ابتدا 900 میلیارد تن بود که با تغییر اول به 1188 میلیارد تن و با تغییر دوم به 1616 میلیارد تن رسید و به طور کامل محقق شد. نسبت به مکمل دوم بیش از 100 درصد افزایش و 24 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمود کریمی شهردار اراک امروز در نشست خبری گفت: ارائه خدمات مدیریت شهری بدون همفکری و همدلی کارکنان امکان پذیر نیست و امروز حمایت و انسجام شهرداری ها، شوراها و فرمانداران استان ها و شهرستان ها یک امر است. وعده تکمیل پروژه ها برای جلب رضایت مردم.”

کریمی گفت: در ساختار شهرداری خلأ به ارث برده بودیم، در حوزه های مختلف مشکل داشتیم، بسیاری از پروژه ها ناتمام بود و برخی نیز با مشکلات حقوقی مواجه بودند، بنابراین رویکرد مشکل محور را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: بحث تعیین تکلیف دره گردو، پارک باهنر و کوه مستوفی را با جدیت دنبال کرده ایم که جزو اولویت ها هستند. یکی از مشکلات دره گردو عدم جذب سرمایه گذار بود که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی به تصویب رساند.

شهردار اراک افزود: در بودجه سال 1401 برای اولین بار حدود 70 میلیارد تن وام برای شروع زیرساخت های دره گردو اعطا شد. همچنین مشکل مالکیت پارک شهید باهنر برطرف شده و با تعامل منتقل می شود و سرمایه گذار نیز با برنامه ریزی یک هزار و 300 میلیاردی آمادگی خود را برای ساخت نیازمندی های تفریحی و گردشگری در این منطقه اعلام کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه نظارت بر بام کوه اراک یا مستوفی نیز در دستور کار شهرداری است، گفت: برای این امر در حال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه منصفانه و برابر به همه مناطق خواهیم داشت تا مناطق فقیر از خدمات و زیرساخت های لازم برخوردار باشند، تصریح کرد: علاوه بر این نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در اولویت مناطق کم برخوردار است.

شهردار اراک در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری اراک گفت: نیازهای فنی و تجهیزات کارخانه آسفالت برای داشتن ظرفیت کامل تولید فراهم شده است و با توجه به اینکه شهرداری مالک این کارخانه است، هیچ نقطه ای از شهر نباید باشد. آسفالت: «کسری دارند.

کریمی گفت: بودجه شهرداری اراک در سال 1400 در ابتدا 900 میلیارد تن بود که با تغییر اول به 1188 میلیارد تن و با تغییر دوم به 1616 میلیارد تن رسید و به طور کامل محقق شد. نسبت به مکمل دوم بیش از 100 درصد افزایش و 24 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اولویت شهرداری اراک در سال آینده در بحث عمران، تکمیل پروژه های ناتمام است و در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشترین تاکید بر توسعه اماکن گردشگری و تفریحی است.

وی در خصوص پروژه های جاری شهرداری کریمی گفت: چهارراه شهید سادی تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری کامل می رسد و امیدواریم پروژه امام حسین (ع) در سال 1402 به بهره برداری برسد.

شهردار اراک افزود: مسائل حقوقی پروژه آفتاب نیز حل شده است و تئاتر یا جعبه سیاه، سالن مدیریت بحران، زورخانه شهر و باغ موزه دفاع جهانی از جمله پروژه های در دست اجرا است. شهرداری. “

شهردار اراک در پاسخ به سوال خبرنگار دیار آفتاب مبنی بر اقدامات انجام شده برای اجرای شعار شفافیت در شهرداری گفت: شفافیت یعنی همه چیز در چشم جامعه باشد و مردم همه چیز را بدانند و ما معتقدیم. در آن، آن را جدی بگیرید.”

کریمی افزود: زیرساخت های سامانه آیان در شهرداری اراک وجود داشت اما اطلاعات مربوط به آن به روز نیست. اگرچه جزئیات بودجه و قراردادهای شهرداری در این سامانه منتشر شده است، اما لیست حقوق شهرداری به دلیل مشکل به روز رسانی نشده است.»

وی بیان کرد: با رفع مشکلات سامانه شفافیت شهرداری در سال 1401 فیش حقوقی کلیه کارکنان شهرداری اراک را در سامانه آیان منتشر می کنیم و این درخواست اصحاب رسانه و مردم واقعیت دارد.

کریمی درباره شکایت از پرداخت الکترونیکی بلیت اتوبوس گفت: بر سر قرارداد قبلی بین شهرداری و شرکت طرف قرارداد اختلافاتی وجود داشت که در نهایت موضوع را به استانداری و دادسرا بردیم. بررسی.”

شهردار اراک گفت: برنامه جامعی برای تجهیز سیستم حمل و نقل به امکاناتی داریم که هم قابلیت پرداخت الکترونیکی و هم قابلیت نظارت و رهگیری آنلاین از طریق جی پی اس لازم به ذکر است این پروژه به صورت پایلوت راه اندازی شد و در سال 1401 کل ناوگان تجهیز می شود.

وی گفت: اخیرا بر اساس مصوبه ستاد تامین ناوگان و تجهیزات مدیریت شهری وزارت کشور، 50 سهمیه خرید اتوبوس با پرداخت 80 درصد هزینه های خرید دولتی و 20 سهمیه خرید اتوبوس به اراک اختصاص یافت. درصد از سهم شهرداری با درخواست شهرداری مبنی بر افزایش این عدد به 100 مورد موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تا پایان سال 1401 تحولی که در این دوره از دولت شهری وعده داده بودیم انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید