مشکلات ساختاری و اخلال در نیروی کار گریبانگیر شهرداری اراک است/ افزایش ۷۲ درصدی بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا قریشی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: دو وظیفه مهم شورای شهر نظارت و سیاست گذاری و برنامه ریزی است و با توجه به فرصت های محدود در سال 1400 سعی کردیم با توجه به چالش ها، قدرت کمیسیون را بر سیاست گذاری و برنامه ریزی متمرکز کنیم. .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری اراک بحث ساختاری است و ساختار فعلی جوابگوی نیاز شهرداری نیست. از سوی دیگر، اختلال در نیروی کار نیز یکی دیگر از مشکلات است، زیرا در دوره قبلی شورا، افزایش ورود غیرمجاز به بدنه شهرداری افزایش یافت.

قریشی افزود: متاسفانه طبق آمار رسمی در دو سال گذشته بیش از 250 معتکف وارد شهرداری اراک شده اند که این موضوع امروز برای این قشر دردسرساز شده است..

رئیس کمیته برنامه بودجه شورای شهرداری اراک گفت: یکی از چالش های اساسی در بودجه هزار و 400 شهرداری اراک عدم توجه به درآمدهای پایدار، عدم توجه به اولویت های شهری و عدم توجه بود. توجه به سرمایه گذاری که سعی شد در این مدت کوتاه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رویکرد شورای ششم توجه به مناطق ضعیف و تمرکززدایی و توجه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. سعی کردیم این مهم را در تصویب کتاب راه ببینیم. همچنین سیاست شورا این است که قبل از پروژه های ناتمام پروژه جدیدی آغاز شود.

قریشی گفت: 130 پروژه در بودجه امسال پیش بینی شده بود که متاسفانه در 7 ماهه سال 1400 شاهد اجرای صفر یا نهایتا 10 درصدی بودیم.

قریشی افزود: بحث کاهش آلودگی هوا و توسعه فضای سبز یکی از ارکانی است که در بودجه دیده می شود و این مهم افزایش 53 درصدی بودجه، بحث پارک های محله ای و موارد دیگری است که می توانیم از پساب های اراک استفاده کنیم. حفظ فضای سبز شهری یکی از موضوعات مورد توجه در این حوزه است.

رئیس کمیته برنامه بودجه شورای شهرداری اراک اذعان داشت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک در 4 سال گذشته هیچ اقدامی در بخش نوسازی ناوگان انجام نشده است که 45 دستگاه اتوبوس و متوسط ​​خریداری شده است. اتوبوس های بزرگ و سال آینده 70 میلیارد تن وام ادامه دارد. پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بودجه 1401 در بحث شفافیت و ممیزی اموال گام های خوبی برداشته است، افزود: در بودجه 1401 به سمت حسابداری رفته ایم تا شفافیت بیشتر شود، ضمن اینکه بحث حسابرسی نیز می تواند به ارتقای ظرفیت های موجود شهرستان کمک کند. بدانید که این به بحث در مورد درآمد پایدار کمک می کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهرداری اراک درباره جزئیات بودجه 1401 شهرداری گفت: کاهش سهم بودجه جاری اقدامی بزرگ و مغایر با روال معمول است.

قریشی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی که در بودجه لحاظ شده است شاهد افزایش ۷۲ درصدی بودجه هستیم. در این راستا حدود 70 میلیارد تن برای توسعه زیرساخت های دره گردو برنامه ریزی شده است. وزیر راه و شهرسازی برکنار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید