سیدیکی: ایران می‌تواند نقش رهبری را در جامعه بین‌الملل ایفا کند/ مشکلات گریبانگیر کسانی است که ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند

سیدیکی: ایران می‌تواند نقش رهبری را در جامعه بین‌الملل ایفا کند/ مشکلات گریبانگیر کسانی است که ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند

حجت الاسلام کاظم صدیگی خطیب نماز جمعه تهران گفت: رحلت تاسف بار یکی از امین ترین مراجع تقلید جهان تشیع و امام (ره) و رهبری آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در حضور امام زمان (عج) و نایب امام زمان(عج) وکلای حوزه علمیه کوم می گویند.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: استفاده از اندوخته پایان ناپذیر انقلاب اسلامی مانند جریان عاشورا و غدیر است و مردم باید هر ساله جشن پیروزی را تکرار کنند و این اندیشه و این انقلاب تاریخی را به نسل های آینده برسانند. “

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یاد امام، شهدا و جبهه، یاد خداست و ما را در جریان انقلابمان قرار می دهد. انقلاب اسلامی یک انقلاب جاری است و نور خدا خاموش نمی شود و هر چه ظرفیت ما بیشتر باشد نور بیشتری به دست می آوریم و اینکه امام انقلاب اسلامی را انفجاری تر خواندند به دلیل نور است.

سیدیکی گفت: انقلاب اسلامی تحت تأثیر روابط بین‌الملل جهان را متحول کرد و راهی جدید برای پذیرش ولایتعهدی امام زمان (عج) ارائه کرد. این انقلاب عظیم وصف ناپذیر بخشی از مظاهر انقلاب اسلامی ماست و انقلاب یک پدیده الهی و نامرئی است. اولین ویژگی این انقلاب، رهبری انقلاب و مکتبی است که چنین رهبری را در دامان خود آموخت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: سیاستمداران ما در روابط بین الملل منافع دین، استقلال و عزت جبهه مقاومت را سرلوحه ارتباطات جهانی قرار می دهند.

حجت‌الاسلام سیدیکی گفت: ملت ایران با روح نائب امام زمان (عج)، مرجع تقلید و خلیفه خلفای الهی که چنین رسالتی را احساس کردند، متحول شده است و انقلاب اسلامی انقلاب مستضعفین بود. و این یک جبهه بدون دخالت است. بیاییم به مرزهای خود حرکت کنیم و اندیشه را به منصه ظهور برسانیم و با ظلم و بی عدالتی و احیای غرایز و بیداری و عزت و پیوند دنیا با آخرت و آخرت مواجه شویم و مکتب حیاتبخش اسلام را زنده کنیم. مدرسه زندگی این انقلاب دارای حکومت و امام و رهبری و اقتصاد و فرهنگ و آموزش و نظام بین الملل و جهاد و ظلم و ستم و اخلاق و عشق و عرفان و عرفان است و همه نیروها را با اقیانوس توحیدی و دینی به چالش می کشد و می کشد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: بنیانگذار این انقلاب مردی فقیه، درایت، عرفان، خودساز، خودساخته است که با نفس گرم خود از عمق ایمان و توحید خود در گذر زمان حوزه های علمیه را متحول کرد و به مردم رسید. مردم یک جواهر را از دست دادند او را پیدا کردند و اسلام در زیر پرچمش بزرگ ترین عجایب جهان را با این انقلاب عرضه کرد.

وی با اشاره به ویژگی های امام راحیل افزود: امام (ره) قبل از مقابله با شاه و آمریکا با خود مقابله کرده است. امام (ره) لحظه ای برای خود ناشناخته نبود. برحذر بودن. مدام در خانه و جاهای دیگر از دیگران انتقاد می کنیم و نگاه نمی کنیم که آیا این مشکل را در درون خودمان داریم یا نه. من (ره) همیشه از خودم آگاه بوده ام.

حجت الاسلام صدیقی با اعلام اینکه امام خدا را شناخت، او را یافت و تسلیم خدا شد و خود را نگه نداشت، گفت: جمعیت آهسته فریاد می زدند! در مورد کی حرف می زنی؟ مرحوم آیت الله مشکینی در محضر ایشان مطالب حکیمانه ای فرمودند و امام خمینی(ره) ابراز ناراحتی کردند.

امام جمعه موقت تهران دومین ویژگی امام را نترسیدن از هیچ چیز، ناامیدی و دوری از غرور برشمرد و گفت: سرانجام راهی فرانسه شد. او یک بلندگوی جهانی پیدا کرد و صدایش را شنید. اکثر مردم برای حضور امام آماده بودند; وقتی خبر آزادسازی خرمشهر را به او دادند، گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد.

او گفت: «ما مشکلات داریم، نه ما. متعلق به کسانی است که از انقلاب دور هستند و ایدئولوژی انقلاب را قبول ندارند. هر که دل به آرمان انقلاب بزند و به دستور نایب امام زمان عمل کند، ایران شرمنده و مقتدر خواهد بود. امروز ما یک ابرقدرت هستیم. این انقلاب بود که حمایت کرد و یمن نیروها را به چالش کشید، امام فرمودند اگر می خواهیم پیروز شویم کارها را باید به مردم واگذار کرد. اقتصاد باید به مردم سپرده شود. حجت‌الاسلام شب و روز راهنما ندارد. مجموعه همکاران او چنین است; رئیس قوه قضائیه همچنین گفت: رئیس دفترش چندین شب در دفترش خوابیده است؛ خدای ناکرده به زودی در اقتصاد پیروز خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید