این رشته باید نقش فرهنگی خود را در جامعه ورزش کشور ایفا کند/ کمیته مدیریت ورزش متشکل از نخبگان ورزش کشور است


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918258

دبیر ستاد مدیریت ورزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ستاد مدیریت ورزش متشکل از نخبگان ورزش کشور است، گفت: حوزه باید نقش فرهنگی خود را در جامعه ورزش کشور ایفا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی پناهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به ورزش حوزوی و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار داشت: در حوزه علمیه با همکاری جمعی از دوستان ورزشکار جلسات زیادی تحت عنوان رئیس شورای تفکر حوزوی.
وی ادامه داد: در کمتر از دو سال بیش از 40 جلسه هم اندیشی برگزار شد و برآیند جلسات این بود که به یک مقاله ورزشی بالادستی در حوزه علمیه نیاز داشتیم بنابراین مقاله ورزشی حوزه تولید شد.
دبیر مدیریت ورزش حوزوی گفت: فعالیت هایی که قرار بود در حوزه ورزش در حوزه های علمیه شکل بگیرد نیاز به اساسنامه فعالیت ورزشی داشت و این اساسنامه نوشته شد. تشکل هایی که باید در این زمینه برای مدیریت ورزش دانش آموزان ایجاد می شد، کمیته های ورزشی بودند.

ایجاد کمیسیون های ورزشی منطقه ای در 10 رشته
وی افزود: در این راستا کمیسیون های ورزش ناحیه در 10 رشته تشکیل شد که در دو رشته فعالیت می کنند و به دانش آموزان ورزشکار خدمت می کنند.
پناهی تصریح کرد: اتفاقاتی که قرار بود در حوزه باشد برای ما مهم بود. اما سال گذشته به دلیل کرونا فعالیت های ورزشی عمدتا در قم محدود شد و جشنواره ها و فعالیت های کشوری را شروع نکردیم.

برگزاری جشنواره ورزشی دانش آموزان کوم با حضور 2500 دانش آموز در 16 رشته
وی ادامه داد: سال گذشته جشنواره ورزش دانش آموزی قم با حضور 2500 دانش آموز در 16 رشته برگزار شد و در نهایت در مراسم اختتامیه به 250 نفر از برگزیدگان این جشنواره هدایایی اهدا شد.
مدیر سلامت و پشتیبانی حوزه های علمیه تصریح کرد: می خواستیم در ساختار ورزش کشور از دو جهت کشوری نقش آفرینی کنیم و با توجه به اینکه سیاست کلی حوزه علمیه حرکت در مسیر ورزش همگانی بود، توسعه همگانی ورزش در حوزه های علمیه مورد تاکید قرار گرفت و به همین دلیل سال گذشته انجمن ورزش دانش آموزی زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر به همت انجمن ورزش دانش آموزی جشنواره استانی ورزش دانش آموزی کشور در 20 استان آغاز شده و استان های دیگر نیز در حال اضافه شدن هستند که البته در برخی استان ها نیز اختتامیه برگزار شده است.

جشنواره ملی دانش آموزی در دهه فجر برگزار می شود
پناهی افزود: در نظر داریم جشنواره ملی دانش آموزی را در ایام دهه فجر برگزار کنیم تا همه استان ها در این امر نقش داشته باشند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر انجمن ورزش تالاب بازوی فرهنگی سایر هیئت ها و انجمن های فدراسیون های ورزش های همگانی در کشور است و در واقع این ظرفیتی است که ورزش در کشور دارد.
دبیر تیم مدیریت ورزش حوزه علمیه افزود: اگر بتوانیم تجربه موفقی در بحث انجمن ورزش طلاب داشته باشیم، تلاش می کنیم این تشکل را تقویت کنیم تا این انجمن ورزشی زیر نظر وزارت ورزش نقش آفرینی کند. “

مدیریت ورزش متشکل از نخبگان ورزشی کشور است
وی افزود: مجموعه ای که در حوزه علمیه تأسیس شد و هدف آن حل مشکلات اصلی ورزش کشور بود، ستاد مدیریت ورزش است که تعداد قابل توجهی از نخبگان ورزش کشور را شامل می شود که صاحب اندیشه و اندیشه هستند.
پناهی بیان کرد: در این ستاد رهبری تلاش می کنیم تا بتوانیم طرح ها، ایده ها و برنامه های مختلفی را برای حل مشکلات اصلی ورزش کشور تهیه کنیم و حتی نگاهی جزئی به مشکلات اصلی ورزش حوزه های علمیه یک کشور داشته باشیم. در ستاد رهبری ورزش
وی افزود: اخیراً دو فعالیت انجام شده که یکی از خروجی های ستاد مدیریت ورزش است. اولی انتقاد به سند تحول ورزش دولت بود که به دولت هم تقدیم شد و دومین کاری که حوزه علمیه امسال برای اولین بار انجام داد پیشنهاد مصوبات ورزشی از برنامه هفتم بود که در آن 14 تعریف در بسته 150 صفحه ای تدوین شد.

ضعف در قوانین یکی از مشکلات اصلی ورزش کشور است
مدیرکل سلامت و معاونت حوزه های علمیه گفت: پیشنهاد احکام ورزشی برنامه هفتم توسعه با توجه به 6 برنامه قبلی توسعه ای که در کشور داشتیم این اتفاق فرخنده در حوزه علمیه رخ داد و احکام خوبی در حوزه تهیه شد. ” تصمیمات جمع بندی شد و 14 تصمیم در سه تصمیم و چند ماده در سه محور تصمیم گیری برنامه، بودجه و زیرساخت است.
و ادامه داد: این تصمیمات می تواند مشکلات ورزش کشور را حل کند. امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که یکی از دلایلی که امروز به ورزش ما آسیب می‌زند، گاهی سهل انگاری قوانین و گاهی سهل انگاری در اجراست. بنابراین در برنامه هفتم توسعه سعی کردیم بسته ای تهیه کنیم که این دو ضعف را پوشش دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید