سازمان هسته ای در کنار صنعت نفت نقش خود را ایفا می کند


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917652

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این سازمان از بالادست تا پایین دست صنعت نفت در کنار وزارت نفت و صنعت نفت کشور است و نقش خود را ایفا خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در اولین همایش و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت ایران به برخی از همکاری های سازمان انرژی اتمی و صنعت نفت اشاره و تصریح کرد. : سازمان انرژی اتمی او در برخی زمینه ها مانند تبدیل نفت سنگین به نفت سبک و بحث ابزار دقیق هسته ای با صنعت نفت همکاری می کند. در حال حاضر بسیاری از مجتمع های پالایشی و پتروشیمی از خدمات سازمان انرژی اتمی در زمینه تجهیزات هسته ای استفاده می کنند.

وی افزود: دشمنان سعی کردند با تحریم ها در حوزه ابزار دقیق هسته ای مشکل و آسیب ایجاد کنند اما همکاران ما با تلاش فراوان این تحریم ها را دور زدند و نقش مهم خود را ایفا کردند.

اسلامی تصریح کرد: امروز دشمنان تشخیص داده اند و مطمئن هستند که ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای نمی رود، اما با فناوری هسته ای ایران مخالف هستند و می دانند که نمی خواهند ایران هسته ای شود.

وی بیان کرد: با تکیه بر توانمندی جوانان توانسته ایم در صنعت هسته ای پیشرفت های مهمی داشته باشیم. دشمن با تحریم، کشتار دانشمندان هسته‌ای و کارشکنی در صنعت هسته‌ای و یا با خروج از برجام تلاش کرده این صنعت را مختل یا متوقف کند، اما نتوانسته است جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید