بلومبرگ: ایران برای رقابت با روسیه قیمت نفت خود را کاهش داد/ تهران اکنون نفت خود را 10 دلار ارزانتر از نفت برنت قیمت گذاری کرده است.

بلومبرگ: ایران برای رقابت با روسیه قیمت نفت خود را کاهش داد/ تهران اکنون نفت خود را 10 دلار ارزانتر از نفت برنت قیمت گذاری کرده است.

روز جدید بلومبرگ نوشت: ایران نفت خود را با قیمتی تقریباً 10 دلار کمتر از نفت خام برنت به چین می فروشد تا با نفت روسیه که قرار است در ماه اوت وارد بازار این کشور شود، رقابت کند. این در حالی است که پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایران نفت خود را با تخفیف چهار تا پنج دلاری به چین می فروخت.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: با افزایش فروش نفت ارزان روسیه در بازار چین، ایران نفت خام خود را برای رقابت با مسکو با تخفیف بیشتر به چینی ها می فروشد.

بلومبرگ نوشت: ایران نفت خود را با قیمتی تقریباً 10 دلار کمتر از نفت خام برنت به چین می فروشد تا با نفت روسیه که قرار است در ماه اوت وارد بازار این کشور شود، رقابت کند. این در حالی است که پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایران نفت خود را با تخفیف چهار تا پنج دلاری به چین می فروخت.

آمارهای شرکت تحلیل داده کپلر نشان می دهد روسیه با دادن امتیازات قابل توجهی به چین، بخشی از عرضه نفت ایران به بازار چین را به خود اختصاص داده است، به طوری که بیش از 40 میلیون بشکه نفت ایران در تانکرها در آب های شرق آسیا ذخیره می شود. مشتریان منتظر

واندانا هاری، بنیانگذار Wanda Insights، یک شرکت مشاوره انرژی در سنگاپور، گفت: «تنها رقابت نفتی ایران و روسیه ممکن است در چین باشد و این کاملاً به نفع پکن است. این موضوع احتمالاً برای تولیدکنندگان نفت خلیج فارس دشوار خواهد بود، زیرا آنها می بینند که بازارهای ارزشمند خود را به دلیل نفت ارزان از دست می دهند.»

دیدگاهتان را بنویسید