قیمت نفت خام اندکی کاهش یافت/ برنت 112 دلار و 11 سنت


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837478

قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای سهام آسیا با 28 سنت کاهش به 112 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید و نگرانی از رکود جهانی وجود داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای سهام آسیا در میان ترس از اینکه رکود جهانی می تواند تقاضای نفت را کاهش دهد، کاهش یافت. سرمایه گذاران انتظار دارند مذاکرات اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت روسیه که می تواند عرضه جهانی نفت خام را کاهش دهد، انجام دهد.

نفت خام برنت با 28 سنت کاهش به 112 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت با 41 سنت کاهش به 109 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید.

تینا تانگ، تحلیلگر CMC Markets می‌گوید: «انحراف گسترده‌تر ناشی از ترس از رکود اقتصادی و تعطیلی در چین (به دلیل Quaid) عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت نفت هستند. بازارهای مالی جهانی نیز به دلیل نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره و سلب مالکیت به دلیل کووید-19 در چین، متلاطم هستند که به دومین اقتصاد بزرگ جهان آسیب می رساند.

تانگ افزود: تعطیلی های مداوم چین می تواند در کوتاه مدت بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.

نفت برنت و آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی پس از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای حذف تدریجی نفت روسیه به عنوان بخشی از بسته سخت‌تر تحریم‌ها به دلیل جنگ اوکراین، افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید