قیمت جهانی نفت برنت به 91 دلار و 21 سنت رسید

ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805109

نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در آوریل 1.18 دلار یا 1.31 درصد افزایش یافت و به 91.21 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران انتظار داشتند عرضه نفت محدود باقی بماند، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رقم در 7 سال اخیر ثبت شده در هفته گذشته بود.

نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در آوریل 1.18 دلار یا 1.31 درصد افزایش یافت و به 91.21 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مارس با 25 سنت یا 0.28 درصد افزایش به 88.40 دلار رسید.

نفت خام برنت و آمریکا در روز جمعه به ترتیب 91، 70، 88 و 84 سنت بودند که بالاترین سطح از اکتبر 2014 بود. کمبود نفت و تنش های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و خاورمیانه قیمت نفت را در ژانویه تا حدود 17 درصد افزایش داد که بهترین عملکرد ماهانه است. از 11 ماه

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات نیسان سکیوریتیز، گفت: «احتمال ادامه محدودیت‌ها بر عرضه نفت و افزایش تقاضا همزمان بازار را بالا نگه می‌دارد.

اکنون همه نگاه ها به تصمیم گروه اوپک پلاس و همچنین وضعیت تقابل روسیه و غرب بر سر اوکراین است. به گفته کیکوکاوا، قیمت نفت خام آمریکا به زودی به 90 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران بازار و منابع آگاه می گویند انتظار دارند اوپک پلاس به سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه در نشست روز چهارشنبه خود ادامه دهد.
نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه ژانویه بار دیگر کمتر از رقمی بود که طبق توافق اوپک پلاس باید به دست می آمد.

تنش بین روسیه و غرب نیز به افزایش قیمت ها کمک کرده است. روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان، بر سر پیوستن اوکراین به ناتو درگیر جنجال‌هایی شده است که نگرانی‌هایی را در مورد احتمال قطع عرضه انرژی روسیه به کشورهای اروپایی افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید