قیمت جهانی نفت برنت 71 دلار و 35 سنت بود

ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789918

نفت برنت دریای شمال امروز با 1.47 دلار یا 2.10 درصد افزایش به 71.35 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی قیمت رسمی نفت خود را برای عرضه به بازارهای آسیایی و آمریکا افزایش داد و در حالی که دور جدید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای احیای توافق برجام بدون نتایج ملموس به پایان رسید، قیمت نفت در حال افزایش است. روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با 1.47 دلار یا 2.10 درصد افزایش به 71.35 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ژانویه 1.25 دلار یا 2.25 درصد افزایش یافت و به 67.75 دلار رسید.

عربستان سعودی روز یکشنبه به طور رسمی قیمت فروش نفت خود را در ماه ژانویه در بازارهای آسیایی و آمریکا نسبت به ماه قبل 80 سنت افزایش داد.

این افزایش قیمت پس از آن صورت گرفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش هفته گذشته تصمیم گرفتند به افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز در ژانویه ادامه دهند.

پس از پایان مذاکرات هفته گذشته بین ایران و قدرت‌های جهانی در مورد احیای برجام، قیمت‌ها نیز افزایش یافته است و این امر چشم‌انداز بازگشت نفت ایران به بازار را تضعیف کرد. قرار است مذاکرات در اواسط هفته جاری از سر گرفته شود.

قیمت هر دو شاخص نفت پس از کاهش قیمت ها در هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت. نگرانی ها در مورد تکثیر نوع جدید Omicron و تأثیر منفی احتمالی آن بر رشد اقتصادی و تقاضای نفت قیمت ها را پایین آورده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: این سازمان احتمالاً پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی به دلیل گسترش نوع جدید کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید