قیمت جهانی نفت برنت 112 دلار و 55 سنت بود


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840281

نفت برنت دریای شمال امروز با 51 سنت یا 0.46 درصد افزایش به 112.55 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه و لغو تحریم‌های کرونایی چین، تأثیر کند شدن رشد اقتصادی بر تقاضا و افزایش قیمت نفت را خنثی کرد.

نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 51 سنت یا 0.46 درصد افزایش به 112.55 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت با 39 سنت یا 0.35 درصد، 110.28 دلار در هر بشکه معامله می شود.

نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و نفت برنت پس از کاهش یک درصدی در هفته گذشته، این هفته 1 درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای در بازار تجارت الکترونیک نیویورک با 0.4 درصد افزایش به 110.28 دلار در هر بشکه رسید.

در شانگهای چین، علیرغم گزارشی مبنی بر شیوع تاج در خارج از قرنطینه، طرح حذف محدودیت‌های عروق کرونر از اول ژوئن تغییری نکرده است.

بازار انرژی انتظار دارد که حذف محدودیت های کرونری در شانگهای تقاضای انرژی را افزایش دهد. چین بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.

اتحادیه اروپا همچنین امیدوار است به یک توافق جمعی برای ممنوعیت واردات نفت خام از روسیه دست یابد. برخی از اعضای اتحادیه مانند مجارستان که به شدت به نفت روسیه وابسته است با این طرح مخالف هستند.

شرکت های نفتی آمریکا در هفته جاری برای نهمین هفته متوالی تعداد چاه های نفت و گاز خود را افزایش داده اند. دولت آمریکا از تولیدکنندگان در این کشور خواسته است تا تولید خود را برای مقابله با افزایش قیمت نفت افزایش دهند. تعداد چاه های نفت در ایالات متحده نشانه رشد تولید در آینده است.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت بنزین در این کشور به رکورد ۴ دلار و ۵۹ سنت در هر گالن رسیده است.

واردات نفت خام هند در ماه آوریل به مدت سه سال و نیم به اوج خود رسید و به عنوان سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان بود. هند خرید نفت ارزان روسیه را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در این کشور و مخالفت با قیمت بالای نفت افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید