کشاورزی قراردادی نقش مهمی در امنیت غذایی و قدرت ایفا می کند


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904451

معتمدی زاده بیان کرد: با کشاورزی پیمانی و حمایت های تشویقی دولت مشکلات کشاورزان حل می شود بنابراین این طرح نقش مهمی در امنیت و اقتدار غذایی کشور خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح کشت پیمانی به صبح زاگرس گفت: کشاورزی پیمانی شامل محصولات استراتژیک و مهمی است که با توجه به وضعیت تولید و بسته به شرایط اقتصادی و اقلیمی هر استان متفاوت است.

علی معتمدی زاده با اشاره به اینکه این طرح هنوز به صورت رسمی از سوی دولت ابلاغ نشده است، افزود: در این طرح مجموعه ای از کمک ها از سوی دولت برای مصون ماندن کشاورزان از ضرر و زیان کمتر انجام می شود. به همین دلیل محصولات استراتژیک مورد نیاز ما در سطح ملی بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ رسمی این طرح هنوز ابلاغ نشده و امیدوارم به زودی از سوی دولت ابلاغ شود، تصریح کرد: تقریباً از سال 1387 مجلس اجرای الگوی کشاورزی در کشور را تصویب کرد اما بنا به دلایلی. دولت های قبلی تا الان نمی توانستند این کار را انجام دهند، شرایط را مهیا کنید و این سیاست را اجرا کنید.

معتمدزاده با ابراز امیدواری از اینکه دولت سیزدهم با اختیارات عالی وزارت جهاد کشاورزی و 5 وزارتخانه دیگر که باید این طرح را اجرا کنند، ادامه داد: با کمک دولت و نهادهای ذیربط تصمیم گرفتند این سیاست را به نحوی اجرا کنند. در شرایط کنونی در مقابل جهان قرار گرفته است، این است که اجرای این طرح نقش مهمی در قدرت و امنیت غذایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای اهداف بسیاری است، بسیار موثر خواهد بود، گفت: با توجه به وضعیت تنش آبی در بخش کشاورزی، کاهش کشت محصولات پرآب و افزایش محصولات کم آب در استان یکی از اهداف است. از اجرای این طرح که از سوی دولت حمایت می شود، در تامین بذر و مواد اولیه به نحوی از ضرر و زیان کشاورز در صورت خسارت جلوگیری می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هنوز وظایف استانی این طرح مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در صورت تجهیز حداقل در سه زیربخش این طرح شامل محصولات راهبردی می شود که با حمایت دولت برای تحریک اجرایی می شود. در بخش کشاورزی، دامپروری و طیور و باغبانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید