امنیت غذایی بیش از هر موضوع دیگری مهم است / امنیت غذایی در گرو تولید مبتنی بر دانش کشاورزی است


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836524

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اهمیت ویژه امنیت غذایی گفت: در حوزه غذا باید از روش های دانش بنیان پیروی کرد تا از امکانات کمتری استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر رستی در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص شعار سال و با محوریت تولید غذای دانش بنیان گفت: امروزه امنیت غذایی یکی از مهمترین مسائل کشور است که از امنیت نظامی می تواند مهمتر باشد. «در وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تلاش زیادی شده است.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: در حوزه مواد غذایی باید روش های دانش بنیان دنبال شود تا بتوان از امکانات کمتری استفاده کرد. رهبر معظم انقلاب شعار سال را با محوریت «دانش محوری» انتخاب کردند که چندین هدف دارد.

وی افزود: این روند همه تحریم ها و مشکلاتی را که ظالمان بر کشور ما تحمیل کرده اند برطرف می کند. از طرفی تولید باید مبتنی بر دانش باشد، یعنی جوانه های ما بدون نگاه به بیرون می توانند نیازهای کشور را تامین کنند، همانطور که در کسب دانش هسته ای، علوم نانو، سلول های بنیادی و نقاط دوردست و – شلیک موشک ثابت کرده ایم. .

راستی ادامه داد: امیدواریم امسال در همه حوزه ها به ویژه کشاورزی که وابسته به امنیت غذایی است از دانش بنیان استفاده شود. با توجه به اینکه کشور ما از خشکسالی رنج می برد و مشکل آب داریم، این کمبود آب نه تنها می تواند غذای کشور ما را تامین کند، بلکه می تواند به ویژه به کشورهای همسایه صادرات داشته باشد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در این شرایط بین المللی که هیچکس به دیگران رحم نمی کند، باید از همه ابزارها و ابزارها استفاده کنیم تا موفق به خودکفایی کشور شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید