جهش در تولید و امنیت غذایی مبتنی بر فناوری های جدید برای تبدیل شدن به الگویی برای سایر بخش ها


ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808190

معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی رئیس جمهور خواست تا برنامه ای جامع و قابل اجرا برای همکاری در حوزه امنیت غذایی همراه با جدول زمانی مشخص و تقسیم وظایف ارائه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور با تبریک ولادت با سعادت امام جواد (ع) و تاکید بر ضرورت فعالیت های دانش بنیان و فرآیندهای مختلف در دولت گفت: خوشبختانه کشور ما در عرصه فعالیت های مبتنی بر دانش و فناوری های نوین است. پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی داشته و ما یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرصت های بزرگ جوانان تحصیل کرده کشور گفت: به فضل الهی جوانان تحصیل کرده و مستعد در اقصی نقاط کشور در زمینه فناوری های نوین فعالیت می کنند و نسبت به سایر کشورها کمبود دانش و نیروی انسانی داریم. “

وی افزود: امروزه 30 تا 35 درصد هزینه های مردم برای محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید تا محل مصرف این محصولات است که می توان به فناوری های نوین و استفاده از آنها تکیه کرد. . علم دانش محور. برای کاهش هزینه های مردم اقدام کنید.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست تا برنامه جامع و قابل اجرا برای همکاری در حوزه امنیت غذایی را همراه با جدول زمانی مشخص و تقسیم وظایف ارائه کنند تا این طرح در اسرع وقت عملیاتی می شود.کاهش وابستگی، صرفه جویی در ارز و کاهش هزینه انبوه.

محبر با اشاره به لزوم تدوین برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با معاونت دانش و فناوری در امنیت غذایی مبتنی بر دانش، ابراز امیدواری کرد: برنامه همکاری دو دستگاه اجرایی هر چه زودتر نهایی شود. الگویی برای سایر بخش ها شود.

در این نشست که با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، ستاری گزارشی از پیشنهادات معاونت رئیس جمهور برای دور زدن تولید و امنیت غذایی با فناوری های نوین ارائه و جزئیات این پیشنهادات و نتایج آن را تشریح کرد.

جهش در تولید مواد غذایی با استفاده از فناوری های نوین، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های اجرایی، توسعه گلخانه های هوشمند، نوسازی ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان سازگار با اقلیم، تولید خوراک جایگزین برای دام و طیور، ایجاد مزارع نوآوری در تولیدات دامی و گیاهی و توسعه آبزی پروری دریایی از محورهای پیشنهادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات در قالب طرحی مشترک با پس از تدوين و تصويب جلسه هيئت وزيران، جدول زمانبندي اجرا ارائه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر ضرورت فعالیت های دانش بنیان کشاورزی تاکید کرد و آمادگی این وزارتخانه را برای تسهیل در این روند و کمک به اجرای پیشنهادات مصوب اعلام کرد.

گفتنی است، در راستای توسعه فناوری های نوین و فعالیت های مبتنی بر دانش در تمامی دستگاه های اجرایی کشور، جلساتی در معاونت اول رئیس جمهور با حضور معاون علمی رئیس جمهور و سایر دستگاه های اجرایی برای اجرای جدید و بالاتر برگزار شد. به – دانش فعلی کلیه فعالیت های دستگاه مربوطه بررسی شده و پس از تایید به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید