رایس: نان گران نمی شود/ موفقیت های طرح مدیریت هوشمند یارانه نان باید الگویی برای توزیع یارانه به سایر بخش ها باشد.

رایس: نان گران نمی شود/ موفقیت های طرح مدیریت هوشمند یارانه نان باید الگویی برای توزیع یارانه به سایر بخش ها باشد.

روز جدید وزارت اقتصاد به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش داد که 57 درصد نانوایی های کشور تحت پوشش طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان قرار دارند و بقیه نانوایی ها نیز تا پایان تیرماه این طرح را تکمیل می کنند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که عصر یکشنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارش وزارت اقتصاد و دارایی از دستاوردهای اجرای طرح هوشمند مدیریت یارانه آرد و نان ارائه و اعلام شد تاکنون 57 درصد نانوایی های کشور تحت پوشش هستند. با این طرح پیش بینی می شود این رقم تا پایان تیرماه به 100 درصد برسد.

بر اساس همین گزارش، برآوردهای اولیه نشان می دهد که تاکنون 40 درصد یارانه 50 هزار میلیارد تومانی آرد به صورت نان به مردم داده نشده و هدر رفته است، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت واقعی و در قالب خدمات دیگر به مردم برمی گردد.

در گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، اثرات مثبت و سازنده مدیریت داده و اطلاعات به عنوان یکی دیگر از ویژگی ها و نتایج اجرای طرح هوشمند مدیریت یارانه آرد و نان ذکر شد که نشان می دهد دولت در حال حاضر بیشتر – درک خوبی از میزان یارانه هایی که در زنجیره تامین از دست می رود او آرد و نان دارد.

رئیس جمهور در این جلسه بار دیگر بر لزوم حفظ ثبات قیمت نان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح بهبود زیرساخت ها و روش های پرداخت یارانه آرد و نان و افزایش قیمت نان است. بحث نان نیست و به هیچ وجه مطرح نخواهد شد.

رائیزی تصریح کرد: موفقیت های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می تواند الگویی برای تخصیص یارانه به سایر بخش ها و شفافیت باشد.

رایضی تاکید کرد: اراده و تصمیم دولت بهینه سازی و منطقی سازی نظام یارانه ها در کشور است تا از هدر رفت اعتبارات جلوگیری شود و این طرح ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید