نانوایی های گیلان هوشمند می شوند / رشت; دومین شهر پایلوت در طرح اصلاح یارانه نان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از 17 دی، 16 خرداد، نانوایی های واجد شرایط استان ممکن است با نصب کارتخوان های تعریف شده آماده اجرای طرح هوشمند شوند.


اسدله عباسی استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار با محوریت آرد و نان گفت: از 25 خردادماه نانوایی های واجد شرایط استان می توانند با نصب کارتخوان های تعریف شده آماده اجرای طرح هوشمند شوند.

وی افزود: به میزان کافی گندم و آرد ذخیره شده در استان وجود دارد و تغییری در قیمت نان سنتی ایجاد نشده و یارانه مابه التفاوت به نانوایی ها پرداخت می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: سازوکارهای لازم برای جلوگیری از قاچاق، فروش مجدد، گرانفروشی و انباشتگی، طراحی، اجرا و نظارت بر سامانه های کاملاً هوشمند صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی ها باید تا پایان خردادماه به دستگاه کارتخوان یارانه مجهز شوند، افزود: در این مرحله 15 درصد یارانه از سوی دولت به نانوایی های متصل به این سامانه بسته به میزان فروش روزانه پرداخت می شود. “


طرح پایلوت شهر رشت اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان

سید محمد اسحقی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح نظام پرداخت یارانه از سوی دولت، گفت: اصلاح پرداخت یارانه به معنای لغو آن نیست، بلکه یارانه نان به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون فعلی هماهنگ کننده امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اصلاح پرداخت یارانه ها در زنجان، قزوین و گیلان اجرا می شود، افزود: اصلاح پرداخت یارانه نان از 16 خردادماه در گیلان آغاز می شود. و کارت های کتابخوان الکترونیکی در اختیار نانوایان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شهر رشت به عنوان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان انتخاب شده است، گفت: این طرح تنها شامل نان های سنتی می شود.

اساکی با بیان اینکه دولت 15 درصد از فروش نان را به نانوایان پرداخت می کند، افزود: افزایش قیمت نان نداریم و خرید نان در شهرهایی که این طرح اجرا می شود تنها از دستگاه های کارتخوان امکان پذیر است.

وی گفت: 4 هزار و 95 نانوایی در استان گیلان وجود دارد که اطلاعات آنها رصد شد. وی گفت: 2 هزار و 533 نانوایی کد شاپرک دریافت کرده اند و کارتخوان به صورت رایگان در اختیار نانوایان قرار می گیرد. شهرهای دیگر نیز مشمول این طرح هستند.

اساکی با اشاره به اینکه سهمیه ای برای خرید نان برای خانواده ها وجود ندارد، افزود: بر اساس معاملات انجام شده، میزان مصرف هر خانوار مشخص می شود و این امر برای جلوگیری از هدر رفت نان و آرد انجام می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان گفت: دستگاه های نظارتی تخلفات نانوایی ها را رصد می کنند و رقابت بین نانوایی ها ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید