مركز استان چهاردهم در اجرای طرح پایلوت اصلاح یارانه نان/ 800 نانوایی به پایانه های سیستمی فروش نان مجهز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی در مراسم تجلیل از قهرمانان تولید گفت: 800 نانوایی در استان در شهرستان های اراک، ساوه و زرندیه به سامانه پایانه های فروش سیستمی نان مجهز شده اند.

اهل الائمه گفت: این طرح به صورت آزمایشی در استان مرکزی به عنوان چهاردهمین استان کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: مبارزه با کرونا در سال گذشته مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم برای رسیدگی به دغدغه‌ها و تلاش‌های مردم بود که اکنون این بیماری تحت کنترل است و کشور در وضعیت خوبی قرار دارد.

استاندار مرکزی گفت: اصلاح نظام یارانه ای یکی از مهمترین برنامه های دولت در سال جاری است و یارانه در کشورهای مختلف به سه صورت یارانه به تولیدکننده، مصرف کننده و زنجیره تولید به مصرف پرداخت می شود.

مخلص الائمه افزود: در روش چهارم پرداخت یارانه کشور که از دهه های گذشته و از سال 97 تا کنون و شروع طرح یارانه 42 هزار ریالی (ارز جهانی) آغاز شد، این افزایش افزایش یافته و این یارانه به واردکنندگان، دلالان و تولیدکنندگان از کشورهای دیگر.

وی گفت: هشت میلیارد دلار از 42 هزار ریال در سال گذشته برای واردات و تحویل کالاهای اساسی تخصیص یافت که این منابع مالی در پنج ماهه نخست سال هزینه شد.

محوله الائمه ادامه داد: سال گذشته 15 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز توسط دولت سیزدهم با هزینه ای بالغ بر 42 هزار ریال برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و هزینه شد.

استاندار مرکزی گفت: از 42 هزار ریال 72 میلیارد دلار از سال 97 تاکنون برای تامین کالاهای اساسی تامین و هزینه شده است که در صورت ادامه این طرح، امسال 25 تا 30 میلیارد دلار از 42 هزار ریال برای تامین کالاهای اساسی اختصاص می یابد. کالاهای اساسی کشور که برای هیچ دولتی ممکن نبود.

اهل الائمه تاکید کرد: مردم در اجرای طرح یارانه همکاری و همکاری خوبی با دولت داشتند که قابل تقدیر است.

وی گفت: رئیس جمهور اسفندماه سال گذشته از تبدیل دولت مردمی به 244 صفحه، 9 فصل و 37 موضوع بخشی و فرابخشی از جمله کشاورزی و آب همه دستگاه های اجرایی خبر داد. 134 چالش در این سند وجود دارد. که چهار مورد آن چالش های مربوط به بخش کشاورزی است.

استاندار مرکزی افزود: 10 نوبت تحول در این سند ذکر شده است و پیش بینی می شود در پایان اجرای این سند که یک افق سه ساله است 1023 برنامه تحول ساماندهی شود.

اهل الامام ادامه داد: این سند تعریف افق زمانی را به طور کامل تغییر داد به طوری که در کوتاه مدت تا پایان سال 1401 به 237 اقدام، تا پایان سال 1402 به 628 اقدام در میان مدت و 236 اقدام در سال 1402 نیاز است. کوتاه مدت.بلندمدت «تا پایان دولت سیزدهم ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول دولت اجرای برنامه های این سند است اما موانع و مشکلاتی مانند چالش ها و مشکلات وجود دارد که برخی از آنها در داخل استان قابل رصد و رفع است و نیازی به اتخاذ نیست. برای حل این مسائل گام برداشته و در صورت لزوم فرماندار اختیارات را تفویض خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید