اجرای طرح پایلوت حمایت از تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی / اجرای طرح مشارکتی 3 استان خراسان در عرضه پایدار گوشت مرغ


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855694

محمد محمدزاده گفت: استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و آستان قدس رضوی تفاهم نامه ای امضا کردند مبنی بر اینکه آستان قدس رضوی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای مرغداری سه استان را تامین و ماهیانه 15 میلیون تومان جوجه دریافت می کند. اعداد را بساز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به عصرترک گفت: در سال گذشته 22 هزار و 140 تن گوشت مرغ و 2 هزار و 780 تن تخم مرغ در مرغداری های استان خراسان شمالی تولید شده است.

محمدزاده گفت: خوراک طیور از جمله ذرت و آرد همچنان از طریق سامانه تجارت بین مرغداران توزیع و فروخته می شود.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ذرت 11 هزار و 300 تن و کنجاله سویا نیز 16 هزار و 300 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دولت برای حمایت از تولید و عرضه گوشت مرغ برای تامین نیاز بازار داخلی، پرداخت سرمایه در گردش را در دستور کار قرار داده است که پرداخت آن به تازگی آغاز شده است. درخواست دادن.

وی افزود: در این راستا به منظور بازپرداخت آسان سرمایه در گردش تولید گوشت سفید، بدهی مرغداران به بانک ها به مدت سه ماه منجمد می شود و مشمول پرداخت تجهیزات به مرغداران نمی شود. “

محمدزاده همچنین افزود: این تسهیلات با چک برگشتی به مرغداران پرداخت می شود.

وی همچنین اعلام کرد: برای حمایت از تولید مرغ اخیرا استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و شرکت آستان قدس رضوی تفاهم نامه ای امضا کردند مبنی بر اینکه شرکت آستان قدس رضوی در حال سرمایه گذاری واحدهای مورد نیاز است که باید در این سه استان زمینه پرورش طیور فراهم شود. و این واحدها باید ماهیانه 15 میلیون تومان جوجه تولید کنند.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که بخشی از گوشت مرغ تولیدی در هر دوره تولید در بازار به فروش نرسد، این شرکت اقدام به خرید گوشت مرغ فروخته نشده می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به واحدهای دام سبک و سنگین اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 20 هزار و 400 تن گوشت قرمز و 124 هزار تن شیر در خراسان شمالی تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی شدید در استان و افزایش تقاضا برای کشتار دام، شرکت پشتیبانی امور دام استان پنج هزار راس دام روستایی و 15 هزار راس عشایری را تحت مجوز صادر کرد. جهت حمایت از پرورش دهندگان خریداری و در یک کشتارگاه صنعتی در بوینورد جهت نگهداری کشتار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته سازمان به کشتارگاه های استان اجازه کشتار دام مولد را نداد، گفت: اواخر سال گذشته در سرشماری شاهد افزایش 15 درصدی جمعیت دام در شهرستان بوینور بودیم.

محمدزاده افزود: اگرچه کشاورزان استان در تامین غذای دام با مشکل مواجه هستند اما بارندگی های بهاری در بهار امسال وضعیت پوشش گیاهی مراتع را بهبود بخشیده و تولید محصول را بهبود بخشیده که شرایط خوبی را برای چرای دام ایجاد کرده است. و.

وی یادآور شد: در عین حال تعاونی های دامداران منطقه برای دامدارانی که تعداد دام کمتری دارند، علوفه دام های سایر نقاط کشور را تامین کرده و می کنند.

این مسئول افزود: در حال حاضر خوراک خام دام از طریق سامانه بازار به صورت نیم بها به دامداران عرضه می شود و از طریق کارخانه های خوراک دام استان بر اساس قیمت گذاری توسط کمیته قیمت استان متمرکز می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید گوشت قرمز، اخیرا دولت پرداخت تجهیزات یارانه ای را برای تامین سرمایه در گردش کشاورزان آغاز کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: طرح جدید حمایت از تولید گوشت قرمز در استان در آینده نزدیک اجرا می شود.

وی گفت: در این راستا دولت غذای دام دامداران را تامین می کند و گوشت قرمز را از دامداران دریافت می کند.

محمدزاده یادآور شد: این طرح که در کشور اجرا می شود به صورت آزمایشی در خراسان شمالی اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید