بازار مرغ کرج همچنان داغ است; صف عرضه عمومی پر نیست/ سناریوی تداوم تورم، عرضه حداقلی مرغ و مردم سرگردان

ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779853

تاج ها به دلیل فشار بر خانواده ها معیشت خود را از دست داده اند و با صف کشیدن ساعت ها برای خرید مرغ از ویروس جان سالم به در می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها کاراجانی ها در صف های طولانی منتظر خرید مرغ هستند، موضوعی که به روزمرگی آنها تبدیل شده است.

به نظر می رسد که تاج در مقابل فشار خانواده های معیشتی رنگ باخته است و آنها با ساعت ها ایستادن در صف به دلیل ابتلا به ویروس جان خود را از دست می دهند.

برای خرید مرغ به قیمت مصوب می آیند اما در ابتدای صف مرغ تمام می شود و یک روز دیگر به روزهای انتظار برای تحویل اضافه می شود.

این کمبود تا تامین نیاز بازار مرغ کرج ادامه دارد، مرغ دولتی با قیمت 24 هزار و 900 تن عرضه می شود اما افزایش قیمت در راه است.

بر اساس اعلام واحدهای عرضه مرغ دولتی، طی روزهای آینده قیمت به 31 هزار تن افزایش می یابد و سایر اصناف از توزیع مرغ خودداری می کنند.

یک فروشنده به خبرنگار تیتریک می گوید؛ این سازمان وظیفه توزیع بازارهای مرغ را بر عهده دارد و زمانی که عرضه کم باشد قطعا شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود.

شهروند دیگری نیز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک به بازار مرغ اعتراض کرد و گفت; در شرایط فعلی چگونه می توان با حقوق ماهیانه 4 میلیون تومان زندگی کرد؟

اما منطقه پراکنش استان البرز هم مشکلات خود را دارد، از 500 کیلوگرم تا یک و نیم تن مرغ در روز اضافه وزن پیدا می‌کنند، هر چند که می‌دانند با صف طولانی مردم جور در نمی‌آید.

سرانه مصرف سرانه مرغ در سال 31 کیلوگرم است، یعنی نسبت به جمعیت البرز باید 254 تن مرغ وارد استان شود که 190 تن آن مصرف خانگی و مابقی مصرف صنعتی است.

بدون شک تنظیم بازار نیازمند مسئولیت و نظارت جدی است، امری که امروزه در سطح خرد و کلان دیده نمی شود و عواقب آن برای مردم مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید