طرح محله محوری قم الگویی مناسب برای سایر شهرها است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کبری حزالی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نواحی قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا. وی بیان کرد: تلاش ها و فعالیت های به نمایش درآمده در این نمایشگاه به ویژه در حوزه توجه به خانواده و مشاوره هایی که با توجه به نیازهای محلات در این حوزه ارائه می کنند قابل تقدیر است.

هزالی با اشاره به فرصت های محله های کم برخوردار قم که در نمایشگاه فرصت های محله قم به نمایش گذاشته شد، ادامه داد: فرصت ها متفاوت بود و تلاش مردم بسیار عالی بود و نیاز به حمایت بیشتر برای گسترش فعالیت دارد، در برخی از نقاط بسیاری از مشکلات حل شده است. اما همچنان در برخی زمینه ها ضعیف هستند و نهادها باید در رفع این نقاط ضعف به مردم کمک کنند.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیشتر نقاط ضعف در بحث فرهنگی است اما مشکلات اقتصادی نیز بسیار چشمگیر است که در بحث فرهنگی تاثیر گذاشته است.
وی تصریح کرد: اگر مدیریت محلات به دست معتمدین و نیروهای مردمی و بسیج، خیریه و سازمان های مردم نهاد سپرده شود و حمایت های زیادی از سوی دولت صورت گیرد، نتایج خوبی حاصل می شود، ما می توان نمونه ای از آن را در این نمایشگاه مشاهده کرد.
همچنین زهرا امینی دبیر کمیته بین المللی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار قم فردا.، وی بیان کرد: نمایشگاه فرصت های محله قم این قابلیت را دارد که برای شهرهای دیگر الگو باشد، شهرهای مختلف می توانند محله های خود را تقسیم بندی کنند و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را شناسایی کنند.
وی گفت: ما نباید به همه مسائل فرهنگی و اجتماعی از دید دولت نگاه کنیم. هر چه بیشتر بتوانیم قابلیت های محله ها را بر اساس تمرکز بر مردم ارتقا دهیم، شهر موفق تر خواهد بود.
امینی بیان کرد: شناسایی مشارکت های مردمی، گروه های جهادی، گروه های پژوهشی به یک شبکه گسترده منجر می شود، با یک شبکه گسترده می توان در سطح ملی کارهای خیر انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید