ساختار محوری عدالت در محله‌های یزد نسبت جمعیتی است/ نارضایتی مردم از تغییر نام اصلی و قدیمی محله‌های یزد


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834064

حجت الاسلام حیدری گفت: تغییر هویت و اسامی اصیل و قدیمی محله های یزد مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص برنامه های عدالت محور این شورا در محله یزد گفت: نتیجه این اقدام در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا نسبت به آن اقدام کند.

وی ادامه داد: مبنایی که بر اساس آن طرح و برنامه را ادامه خواهیم داد یک موضوع مقدماتی است که باید قبل از شروع کار به آن پرداخته شود که تاکنون به آن پرداخته نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این موضوع ساعت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. وی گفت: یزد 600 هزار نفر جمعیت دارد و محله هایی که ما 1 می دانیم باید متناسب باشد نه این که محله 1000 متری در کنار منطقه 130 هزار نفری آزادشهر قرار گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که محله هایی با نام انتخاب شده که اصلاً در یزد چنین محله ای نداریم و از طرفی نام هایی که اکنون در بین مردم زیاد استفاده می شود حذف شده است.

حیدری ادامه داد: این موضوع با اعتراض مردم مواجه شده و همچنان در برنامه های مختلف دیگر اعتراض می شود که چرا هویت و نام اصلی و قدیمی محله های یزد تغییر کرده است.

وی گفت: طرح تفصیلی اصلا در شورای شهر تصویب نشد اما شورای سوم بحث 126 منطقه شهر یزد را تصویب کرد که بسیاری از آنها خالی از سکنه هستند و لازم است با اصلاحاتی که انجام دادیم به حدود 60 منطقه برسیم. در حال ساختن میانگین جمعیت تقریباً 10000 نفر را در نظر بگیرید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اذعان داشت: انجام دقیق این بررسی و تقسیم بندی محلات بر اساس ویژگی های جمعیتی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین دقت در نامگذاری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که در هر محله و محله ای ورزشگاهی در خدمت مردم باشد و طبق تقسیم بندی فعلی که انجام شده عدالتی برای مردم وجود ندارد.

حیدری گفت: در این مسیر البته بحث جمعیتی تنها اصل در کار نیست، بلکه باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود و چه بسا ویژگی های فرهنگی اجتماعی در برخی محله ها استثنایی ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید