116 محله برای رفع آسیب های اجتماعی در قم هدف گذاری شده است/ شناسایی محله ها از اهداف این طرح است.


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906782

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش قم با اشاره به اینکه نمایشگاه توانمندی های محلات قم با عنوان «میکداد» برای اولین بار در کشور در قم برگزار می شود، گفت: حل و فصل آسیب های اجتماعی در قم به صورت محله محور. نحوه و انجام اقدامات لازم برای تکمیل نهادهای مسئول در این خصوص” به طور خاص با توجه به شرایط مناطق هدف انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار مهدی کبیری پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری نمایشگاه توانمندسازی محله که در تالار شهید فخری زاده ساختمان آیت الله ساعدی برگزار شد، با بیان اهمیت بیان اقدامات انجام شده در محلات قم برای حاضرین اظهار داشت: در این راستا نمایشگاه توانمندسازی محله قم با نام مقداد در قم برگزار می شود.
وی ادامه داد: این نمایشگاه برای اولین بار در کشور از روز دوشنبه 9 آبان تا 13 ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزار می شود.
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به اینکه سپاه استان قم 5 سال است که در زمینه رفع آسیب های اجتماعی فعالیت می کند، گفت: در ابتدا 15 منطقه با بیشترین آسیب های اجتماعی جانمایی شدند. عمدتا در مناطق حاشیه ای شهر. اجرای این طرح انتخاب شد و این تعداد محله با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن به 60 محله افزایش یافت و با ادامه طرح هم اکنون درصدد رفع آسیب های اجتماعی از 116 محله است. از قم
وی گفت: در اجرای این طرح برای هر محله مدیرانی انتخاب شدند که از فعالان اجتماعی همان منطقه و بیشتر از فرماندهان پایگاه های بسیج باشند. پس از آن خانه به خانه به مشکلات محل رسیدگی شد و با اعطای اعتبار و زیرساخت های لازم از جمله راه اندازی کارگاه ها، دفاتر گلخانه ای و ترک اعتیاد و موارد دیگر برنامه هایی برای رفع آنها اجرا شد و این روند هنوز ادامه دارد.
کبیری پور هویت بخشی به محلات را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با همکاری سایر ادارات و نهادها مشکلات و مسائل محلات هدف را به صورت اساسی شناسایی و رفع کنیم. ظرفیتی که در ما وجود دارد این قدرت را داریم که از آن استفاده کنیم که در این راستا ایجاد فرصت های اشتغال و کارآفرینی، ازدواج و تشکیل خانواده و رهایی از وابستگی برای افراد آسیب دیده در اولویت برنامه ها است.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه امکانات محلات استان قم فرصت مناسبی برای هماهنگی هر چه بیشتر در رفع آسیب های اجتماعی استان و در این راستا نهادها و سازمان های مرتبط مانند استان قم، شهرداری قم است. ، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کنگره ملی شهدای قم و رسانه های استان را شامل می شود.
جانشین فرمانده سپاه قم ساعات کاری این نمایشگاه را 15:30 الی 20:30 عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با مشارکت معتمدین 55 محله و در قالب 73 غرفه برای مخاطبین هدف دایر است. فعال در زمینه رفع آسیب های اجتماعی که توسط رؤسای دستگاه های اجرایی، کارکنان نهادها و تشکل های مردمی و اصحاب رسانه ایجاد شده است.
همچنین در این نشست سرود «واده صدیق» (با نگاهی به اتفاقات اخیر) با اجرای گروه سرود «ساقی کوثر» و با حمایت نوزدهمین اردوی استان قم ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید