وقتی بسیج ناجی محله می شود/ از ایجاد اشتغال پایدار تا اقدامات موثر در کاهش آسیب های اجتماعی

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786260

دبیر قرارگاه تحول ناحیه شهدای بالاشهر رودان:

داوری گفت: با کمک کمپ های بزرگ تحول، مشکلات و آسیب های اجتماعی در محلات بررسی و اقدامات موثری برای رفع و کاهش هرچه سریعتر معضلاتی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و سرقت انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر داوری دبیر ستاد تحولات حوزه شهدای بالاشهر در گفت و گو با خبرنگار هرمز با تبریک هفته بسیج گفت: شاخصی را تدوین کرده ایم که بر کاهش فقر، بیکاری، اعتیاد و سرقت تمرکز دارد.

ساخت سه و تعمیر پنج واحد مسکونی از بسیجیان

وی با اشاره به اقدامات یکساله در حوزه فقر افزود: خانواده های محترم بیشتر در بحث مسکن، معیشت و کمبود بودجه مشکل داشتند که پس از اینکه متوجه نشدند شخصیت اجتماعی و انسانی خود را از دست می دهند توسط گروه های جهادی به صورت مخفیانه شناسایی شدند. مجروحان: «ساخت 3 واحد مسکونی کامل، ساخت و تعمیر 4 سرویس بهداشتی، 3 حمام، ساخت و تعمیر 5 واحد مسکونی تخریب شده و 8 مورد حصار کشی منازل توسط بسیجی ها از این کمپ.

داوری ادامه داد: در بحث معیشت بیش از 600 بسته معیشت، بیش از ده هزار پرس غذای گرم و 300 کیلوگرم گوشت گرم با ذبح گوسفند بین نیازمندان و در بحث جهیزیه نیز 10 جهیزیه توزیع شد. و کمک هزینه ازدواج آسان بین زوج های جوان و بسیج با همت و همکاری قرارگاه و خیرین محترم صورت گرفت.

آموزش و ایجاد اشتغال برای جوانان محله

دبیر ستاد تحول آفرینی حوزه شهدای بالاشهر رودان در خصوص مسائل بیکاری گفت: و از آنها به صورت آموزشی و پس از مطالعه کامل در کارگاه های تولیدی و ساختمانی مهندسین جهادگر و خانواده های محترم در بحث بحث بیکاری استفاده کنید. اقتصاد مقاومتی و اشتغال توسط خواهران بسیجی جهت ساخت و تولید صنایع دستی و ترشی و سایر اقلام با کمک کارگاه های تولیدی و فروش محصولات رودانی و همچنین فروشگاه منصف محله با ایجاد اشتغال و فروش محصولات خود و از این طریق امرار معاش کردند. .

کاهش سرقت های اعتیادآور به لطف کمپ های تغییر محله

وی گفت: تاکنون بازخوردهای مثبتی از این فعالیت ها داشته ایم که منجر به استخدام بسیاری از جوانان و اقوام شده است. خانواده های نیازمند نیز فعال بودند و آنها را طبقه بندی می کردند و بر اساس نیاز و شرایط خانواده ها عمل می کردند که بسیار مهم است و همه این پیگیری ها توسط بسیجیان انجام شد.

داوری با اشاره به معضل اعتیاد و سرقت گفت: ابتدا با فعال سازی تیم اطلاعات در بحث اشرافیت اطلاعات محله، فروشندگان مواد مخدر، معتادان متجاهر، افراد و خانواده های در معرض خطر اعتیاد و مواد مخدر و محل زندگی آنها. کسب و کار، شناسایی و دعوت شود. «برای ترک عادت و در نهایت جذب تعداد مشخصی از بسیجیان با استفاده از آن در برنامه ها و انجام فعالیت ها و سایر افرادی که به هشدارها توجهی نداشتند، وارد قانون شدند.

دبیر قرارگاه شهدای تحول بالاشهر رودان گفت: ترویج فرهنگ نماز، قرآن، ایثار و جهاد، آموزش و فرهنگ سازی از دیگر اقدامات و ابتکارات این اردوست و شایسته تلاش و حمایت است. فرمانده محترم رودان و امام جعفر صادق الف) با تشکر و قدردانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید