وقتی بسیج سازندگی رونق تولید ایجاد می کند/ با شناسایی پتانسیل های نهفته در دل استان، اشتغال پایدار ایجاد می کند.


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819668

تکراری ترین کلمه ای که این روزها همه به دنبال آن هستند! «اشتغال» در روستاهایی بوده است که نعمت های الهی در آن نهفته است و نیازمند همت اهالی و کارکنان برای شناسایی و صیانت از نعمت های پنهان است تا برای روستاییان کار ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; اشتغال و ایجاد کسب و کار برای افراد جامعه با فقرزدایی، افزایش قدرت خرید و آرامش خاطر و بدون نگرانی از امرار معاش از جمله مواردی است که در دین مبین اسلام نیز به آن سفارش شده است.

موضوعی که این روزها بسیار مشکل ساز شده است موانعی است که بر سر راه جویندگان کار قرار می گیرد که برخی از آن ها هرچند اندک در برخی از مناطق استان هرمزگان به فقر مطلق منجر شده است.

حرف تکراری که این روزها همه برایش دویده اند! «اشتغال» در روستاهایی بوده است که نعمت های الهی در آن نهفته است و نیازمند همت اهالی و کارکنان برای شناسایی نعمت های نهفته و حمایت از آنها در ایجاد اشتغال برای روستاییان است.

از روزهای اول بعد از جنگ تا امروز که در یک نبرد بزرگ اقتصادی با غرب هستیم، جهاد سازندگی و سازمان بسیج سازندگی به مردم کمک می کنند و در هر زمینه ای راه هایی برای کمک وجود دارد.حذف یکی از اولویت های مهم برای بسیج اشتغال پایدار است.

بحث اشتغال زایی این روزها داغ است و متقاضیان زیادی به دنبال شرایط اشتغال هستند اما در این بین روستائیانی که به شهرها مهاجرت نکرده اند بیشتر به دنبال کار هستند.


5e80571d 2125 4197 8091 ab1ac6add354 خبر خاکستری


اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت های غیر ارادی به شهرها جلوگیری می کند

بسیج سازندگی اهداف اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس را دنبال می کند، به عنوان مثال در یکی از روستاهای اطراف منطقه سیاهو پس از بازدید کارشناسان و مطالبات مردم آن منطقه؛ در این روستا قنات هایی وجود داشت که با تعمیر و نصب دستگاه پمپاژ و همچنین تامین برق امکان آبیاری و احیای بیش از 100 هکتار از اراضی پایین دست این قنات ها احیا شده و منجر به گسترش گسترده می شود. اشتغال جوانان روستایی


ca2cd462 312b 42fd 980f 0e1aba4a3555 خبر خاکستری


ایجاد اشتغال پایدار با احیای قنات های روستایی

دکتر یاسین باوقار رئیس سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز، ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت های بسیج سازندگی در استان دانست. در این روستا کانالی وجود داشت که احیای آن برای اهالی روستا کار ایجاد می کرد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان گفت: با احیای این قنات ها و تامین برق و احداث ایستگاه های پمپاژ آب، امکان احیای بیش از 100 هکتار از اراضی پایین دست این قنات ها و ایجاد اشتغال برای روستاییان منطقه فراهم شد.


5cb2293c efb1 4827 9a23 4483393e8293 خبر خاکستری


وام های صندوق بسیج سازندگی در کمتر از 2 ماه مشکلات مردم را حل کرد
باوکار افزود: بسیج سازندگی هرمزگان با همکاری مدیریت و برنامه ریزی استان موفق به احیای سه قنات روستای فرح آباد، قرآن و موران و ایجاد شبکه 1800 متری و همچنین نصب شبکه پمپاژ و ترانسفورماتور برق شد. . وام 2 میلیارد تومانی از محل وام اشتغالزایی بسیج سازندگی استان.

وی با اشاره به رونق تولید ملی در این منطقه افزود: خوشبختانه این کانال ها برق دار شده و آب به زمین های کشاورزی رسیده و باعث اشتغال و رونق کشاورزی و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی و باغی در منطقه شده است. “

اکنون که سال 1401 به شعار تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال مزین شده است، مسئولان با شناسایی ظرفیت ها در دل شهرها به ویژه در مناطق روستایی تلاش زیادی برای ایجاد اشتغال دارند تا شاهد مهاجرت دهقانان به روستاها نباشیم. شهرها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید