گرایش جوانان به کارآفرینی منجر به اشتغال پایدار می شود/ «رونق تولید» دستی قدرتمند در دستیابی به اقتصاد پایدار

ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793915

محمد ارسلان کاوه گفت: ایده های کارآفرینی باید در سمینارها و اقدامات گسترده ای به جوانان آموزش داده شود زیرا سوق دادن جوانان به سمت کارآفرینی باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس اقتصادی به تیتریک گفت: اقتصاد مقاومتی شناسایی حوزه های فشار، ضعف ها، تلاش برای کنترل و خنثی سازی آنها و تبدیل تهدیدها و تحریم ها به فرصت های مولد و رو به رشد است.

محمد ارسلان کاوه ادامه داد: یکی از شاخص های اصلی برای اقتصاد بحث تولید و اشتغال است که افزایش تولید در نگاه اول به معنای تقویت چرخ اقتصاد و کاهش بیشتر وابستگی و واردات است.

وی افزود: اقدامات عجولانه و بدون پشتوانه علمی به صنعت ضربه زده است بنابراین محققان باید در کنار صنعتگران باشند.

این کارشناس افزود: فعالان و صنعتگران صنعت رزمنده در جبهه اقتصادی برای ورود به عرصه جنگ نابرابر و تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه اقتصادی و مقابله با دشمنان و ایجاد مشاغل جدید، افزایش تولید هستند.

کاوه گفت: ایده های کارآفرینی باید در سمینارها و اقدامات گسترده ای به جوانان آموزش داده شود.

وی گفت: من خودم مدرس دانشگاه هستم و کارآفرینی را به دانشجویانم آموزش می دهم و در جلسه اول از دانشجویان می خواهم مهمترین علایق و استعدادهای خود را برای من بنویسند.

وی ادامه داد: سپس از آنها می پرسم که چقدر در این زمینه اقدام عملی انجام داده اند بنابراین هر دانش آموز را در جهت علایق و توانایی های خود راهنمایی می کنم.

کاوه گفت: شاگردی داشتم که در دنیای مجازی غرق شده بود، او را با کسب و کار اینترنتی آشنا کردم و اکنون به فردی موفق در این زمینه تبدیل شده و برای خود شرکتی راه اندازی کرده است.

این کارشناس گفت: رونق تولید ضمن ایجاد اشتغال موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و از سوی دیگر دولت باید از واحدهای تولیدی حمایت کند.

وی افزود: شرکت های کوچک و نوپا بسیار سودآور هستند و در بلندمدت به تاسیسات تولیدی بزرگ تبدیل خواهند شد.

کاوه در پایان خاطرنشان کرد: آرامش بازار مهمترین عامل موفقیت در بخش صنعت است و همکاری متولیان حوزه تولید زمینه ساز رونق این بخش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید